Aeromobil Flying Car е демонстрирана на Парижкото авиоизложение като се надява да привлече вниманието на авиаторите по света. Словашката компания възнамерява да произведе 500 такива коли, като ще продава всяка от тях за $1.2 млн. Колата е “трасформер”, като преходът от режим на шофиране към летене отнема само 3 минути; крилете се разгъват като при събуждащо се водно конче, а пропелер се подава в задната част на корпуса. Това е колата за вас, ако имате достъп до път, който да използвате като писта, но искате да се издигнете над задръстванията.
Снимка: Wired.com
Neva Aerospace, британски консорциум, обединяващ пет компании с интереси в областта на авиацията, иска да пусне на пазара AirQuadOne. Електрическите двигателни турбовитла в четирите ъгъла го правят реално по-голяма версия на сегашните дронове с четири витла. Прогнозата за 40 км полет с едно зареждане може и да не звучи много, но е приятно реалистична и предостатъчна за придвижване през повечето градове.
Снимка: Wired.com
Ако не се досещате от външния му вид, Kitty Hawk са проектирали своя Flyer за развлекателния сегмент на пазара. Возилото им, конструирано с финансова помощ от основателя на Google Лари Пейдж, изглежда като нещо, което Зеленият гоблин би поръчал от Skymall. За момента може да се използва единствено над водни повърхности. Добри вести за заможните притежатели на къщи край езера: дизайнерите твърдят, че са нужни броени минути, за да се научите да го управлявате, и не се изисква разрешително за пилотиране на самолети. Има и мрежа, която да ви предпази от падане във въртящите се пропелери. Flyer ще е достъпен на пазара в края на годината.
Снимка: Wired.com
Дизайнерите на Aurora не са пестили от перки като са разположили цели 24 пропелера по корпуса на летящото возило. Разпределената задвижваща система на Lightning Strike демонстрира основно предимство на малките двигатели: инженерите са успели да ги поберат в крилата и да ги направят въртящи се на шарнир за вертикално излитане и кацане без да ви е нужна писта, но после отново да се връщат в първоначалното им положение за бърз хоризонтален полет. Първата версия на този летателен апарат вече е преминала изпитанията на DARPA и американските военновъздушни сили, които все още оценяват полезния й потенциал.
Снимка: Wired.com
Volocoptor е нова концепция за хеликоптер. Вместо две огромни перки отгоре, той има 18 по-малки, разположени по пръстенообразна основа, което води до приблизително идентичен обхват на този на традиционните ротори. Германската компания e-Volo твърди, че този странно изглеждащ летателен апарат ще е двуместен и управлението му ще е свръхлесно. Двойка акумулатори предлагат 30 минути полет и той може да стане ваш срещу относително разумната сума от $340 000.
Снимка: Wired.com
Lilium Aviation Jet използва същата концепция за разпределени електрически двигатели като Aurora Lightning Strike. Той работи с акумулаторна батерия и изглежда като огромна футболна топка, със стъклен купол над пътниците във возилото и масив от шарнирно завъртащи се витла по крилата отзад. Прототип излетя през април в Мюнхен, Германия, като доказателство, че базовата концепция е работеща. Твърденията на Lilium за 300 км полет с до 300 км/ч обаче вероятно ще изискват все още неизобретена до този момент технология за акумулаторни батерии.
Снимка: Wired.com
Airbus са производителите на най-големия пътнически самолет в света – A380, както и на още около половината други самолети, използвани от авиокомпаниите. С това казваме, че те разбират добре от конструиране и производство на летателни апарати. Модулната летяща кола Pop.Up обаче звучи твърде амбициозно. Концепцията се базирана пътнически модул от въглеродни влакна, който може да се закача или към колела, или под гигантски квадрокоптер, за да достига до желаната дестинация. Към момента няма обявени срокове за пазарния дебют на това возило.
Снимка: Wired.com
Airbus не се задоволяват с проектирането само на една летяща кола. Те също така конструират и самоуправляващ се летателен апарат, наречен Vahana. Той има осем ротора и накланящи се крила и изглежда доста атрактивно с издигната нагоре пилотна кабина, в която има място само за един човек. Компанията вече подготвя пълноразмерен прототип като планира демонстрационен полет към края на годината.
Снимка: Wired.com
За мотоциклетистите возилото на Flike може да предложи най-добрата летяща алтернатива. Унгарската компания е изградила седалка, заобиколена от тройка покрити двойни ротори. Инженерите от фирмата твърдят, че са се мотивирали за проектирането на устройството от статия, заявяваща, че дрон никога няма да бъде достатъчно мощен, за да носи човек, и са се заели да докажат, че това не е вярно. Те вече са постигнали успешен кратък полет с прототип – и обещават още в близко бъдеще.
Снимка: Wired.com
Израелската компания Eviation Aircraft избра Парижкото авиошоу тази седмица, за да представи новия си изцяло електрически самолет. Формално това не е точно летяща кола, но използва някои от същите технологии, за да получи по-достъпен за купувачите частен самолет, използващ само електрическа енергия. Изчистеният бял прототип изглежда като военен дрон Global Hawk, с две опашки и дълги крила, но със странични прозорци за хорат на борда. Той е проектиран да бъде свръх-енергийно ефективен, така че това ще е возилото, което да предпочетете, когато имате нужда от по-дълга дистанция на полет, а не просто прелитане над задръстванията по шосетата на път към офиса.