Това, не само че е най-тежката катастрофа с военен летателен апарат, но е и сред най-сериозните инциденти в авиацията въобще. На 19 февруари 2003-та от летището на иранския град Керман излита транспортен самолет Ил-76МД.
Машината принадлежи на Революционната гвардия на Иран, част от въоръжените сили на страната, отговарящи за вътрешната сигурност.
На борда има 11 души екипаж и 264 пасажери, всички членове на Революционната гвардия. Времето е лошо, видимостта е ниска. 15 минути след излитането от Керман самолетът се разбива в планината Кух Джупар.
Екипажът прави това, което в авиацията се нарича "контрулируем полет в терена", тоест самолетът се блъска в земята не в резултат на технически отказ, а заради грешка на екипажа, който не е отчел препятствията по маршрута.
На 26 септември 1992-ра военно-транспортен самолет C-130H Hercules от състава на ВВС на Нигерия излита от столицата на страната Лагос за северния град Кадуна.
На борда на машината има шестима души екипаж и минимум 152 пасажера. Пътниците са офицери от нигерийската армия, които са били на курс в столицата.
Почти веднага след излитането спира един от четирите двигателя на самолета. Малко след това отказва и втори двигател.
Екипажът решава да приводни пълния с военни самолет в голям канал, но спирането и на трети двигател изпраща самолета в блато, където се разбива, неоставяйки оцелели.
При разследването е установено, че няма полетен манифест, което значи, че няма яснота за точния брой на пътниците по време на фаталния полет. Намерени са телата на 158 човека, но се смята, че на борда е имало повече хора.
Една от най-трагичните катастрофи, свързани с военни самолети в историята.
Годината е 1975-та и падането на Южен Виетнам е въпрос на дни.
В страната, обаче има хиляди сираци деца на американски военни и виетнамски жени, които са били изоставени от майките си. На 3 април президентът Джералд Форд стартира операция "Babylift", което цели от страната да се изведат всички изоставени деца с американски бащи.
На следващия ден от авиобаза Тан Сон Нят излита първият американски C-5A Galaxy задействан в операцията. На борда му се намират 17 души екипаж и 294 пасажери, от които 250 са деца.
15 минути след излитането, докато самолетът е вече над Южнокитайско море ключалките на задната товарна рампа отказват, което води до отварянето й. Последва взривна декомпресия, а парчета от рампата повреждат системата за управление в опашката.
Екипажът разполага само с механизацията на крилото и двигателите. Пилотите Бъд Трйнър и Тийлфорд Харп успяват да променят курса и да насочат машината за кацане в авиобазата, от където тя е излетяла.
Малко преди кацането самолетът започва да губи височина, което не може да бъде компенсирано. Екипажът предприема аварийно кацане в оризище, при което самолетът се разпада на четири части и е обхванат от пламъци.
Въпреки че машината се разбива в непосредствена близост до авиобазата Тан Сон Нят пожарните автомобили не могат да влязат в оризището. Пожарникарите и спасителите се спускат с вертолети, а членовете на екипажа, които не са тежко ранени веднага започват да изваждат пострадалите от останките на катастрофиралия C-5. Тежката равносметка е 153 загинали, от които 75 са деца. Пилотите на трагичния полет получават "Кръст за летателни заслуги" за усилията си да приземят тежко повредения самолет.
Екипажът на самолета и спасителите на земята получават общо 37 медала.
На 5 октомври 1991-ва военно-транспортен самолет C-130H-30 Hercules от състава на индонезийските ВВС излита от Джакарта. На борда му има 12 души екипаж и 122 индонезийски военни, които се връщат от празненства в столицата на страната.
Малко след излитането два от двигателите на машината се запалват и тя пада върху сграда само на 3 км от летището. Като по чудо един от намиращите се на борда оцелява, но други двама души намиращи се на земята загиват.
Тази катастрофа е резултат от сблъсък между военен и цивилен самолет.
На 8 февруари 1993 г. от международното летище на Техеран излита Ту-154М на авиокомпания Iran Air Tours. Това става от писта 29R.
В същото време на писта 29L се приземява изтребител-бомбардировач Су-24М от състава на ВВС на страната. Двете машини се сблъскват на около 10 km от летището. Всички 131 души на борда на пътническия самолет и двамата военни пилоти загиват. Причина за инцидента е грешка на ръководителите на полети.
На 18 юни 1953-та военно-транспортен самолет C-124A Globemaster II от състава на ВВС на САЩ, излита от японската авиобаза Тачикава за Сеул.
На борда му се намират седем членен екипаж и 122 войници и офицери, които се връщат в южнокорейската столица след отпуск в Япония. Веднага след излитането възниква пожар в два от четирите двигателя.
Екипажът се опитва да се върне на летището, от където е излетял, но самолетът губи скорост и се срива фатално. Няма оцелели.
На 6 декември 2005-та от Техеран излита военно-транспортен самолет C-130E Hercules.
Самолетът, който се числи към иранските ВВС, има 10-членен екипаж и превозва 84 човека, от които 68 са журналисит отиващи да отразяват голямо иранско военноморско учение.
Малко след излитането отказват два от четирите двигателя на самолета. Машината пада върху жилищен блок, в който по зла ирония на съдбата живеят офицери от иранските ВВС. Загиват всички на борда на самолета и още 34 човека на земята, а други над 90 са ранени.
На 7 февруари 1968-ма четиридвигателният Ан-12БП от състава на индийските ВВС излита от Чандигар с цел намиращия се в Кашмир град Лех.
Времето по маршрута, който минава над високи планини е лошо. Самолетът така и не се приземява в Лех и е обявен за безследно изчезнал, защото останките му не са открити.
Чак през август 2003-та са открити останките на самолета на глетчер на надморска височина от близо 6000 m, но минават още две години преди те да бъдат проучени.
Точната причина за катастрофата не е установена.
Този L-100-30 (цивилна версия на C-130), числящ се към ВВС на Индонезия излита на 29 май 2009 година от Джакарта.
На борда си вози 98 пътници, сред които индонезийски военни и техните семейства и 14 души екипаж.
Машината трябва да кацне на летището Геплак, остров Ява, но вместо това се врязва в жилищен квартал. От намиращите се на борда загиват 97 човека, други двама на земята също умират.
Причините за инцидента не са обявени публично.
Военно-транспортният самолет C-130H Hercules от състава на Кралските саудитски ВВС излита от Мека на 21 март 1991-ва за саудитския град Раш Машаб.
Машината, имаща шестчленен екипаж, превозва 95 сенегалски войници, които се връщат от поклонение.
Видимостта при кацане е лоша, заради скорошна пясъчна буря и поради дима от запалените в Кувейт петролни кладенци. Кацането е извършено лошо и самолетът се разбива на летището. Загиват 98 от намиращите се на борда 101 души.