В модната индустрия винаги е имало задръжки относно възрастта, но през последните години се забелязва доста голям натиск върху марките за повече разнообразие във визиите.
Дните, в които всички моделки бяха с перфектни форми и на 25-26 години максимум отминаха и марките започнаха да бъдат една идея по-представителни, особено когато иде реч за по-възрастни модели.
И така и трябва. Когато осъзнаеш, че хората над 60 представляват една от най-бързо развиващите се групи потребители на пазара в световен мащаб, да не стигаш до тях с кампаниите си е първа крачка към бизнес самоубийство.
Това е особено валидно за луксозните стоки, където марки като Louis Vuitton подбират дами на определена възраст за своите кампании.
Шарлот Рамплинг - 69 г., Джесика Ланг - 67 г., Джони Мичъл - 73 г. и Айрис Апфел - 93 г.
Това са само част от имената и годините на някои от най-възрастните модели в индустрията към момента.
88-годишната Хелън ван Уинкъл, по-известна като Бади Уинкъл, има почти 3 милиона последователи в Instagram, където доказва, че можеш да носиш шарени кожи и къси поли на всяка възраст, ако желаеш това.
Но какво ни казва този бум на възрастни фешън идоли в света на модата?
Факт е, че тези жени са били млади във времена, в които противопоставянето на традиционните за жената роли, няма как да е оставало незабелязано. За тях стилът на обличане е въпрос на безстрашие, смелост и дързост.
„Не се чувствам стара. Никога не съм сe чувствала. Mисля, че всеки може да си се облича, както си иска" - казва Бади Уинкъл пред медии.
„Ще се радвам да съм модел за подражание за възрастните хора. Веднъж живеем под това небе и е важно да се забавляваме" - допълва тя.
Покрай това все повече хора побеждават предразсъдъците си спрямо възрастта и красотата, но дали това наистина е от значение за големите брандове?
Използването на възрастни модели в техните кампании изглежда твърде користно. Всички те знаят, че с възрастта нараства и влиянието и най-вече - покупателната сила.
Само времето ще покаже дали тенденцията по-възрастни хора да откриват все повече своето място в света на модата и медиите ще доведе до реална културна метаморфоза и трайно разбиване на стереотипи, или просто ще продължи да бъде една добре смазана машина за изкарване на пари.