Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Казваха ми: "Ти си твърде секси, не ти е позволено да имаш чувство за хумор"

Салма Хайек не иска да е само секссимвол Снимка: Getty Images
Салма Хайек не иска да е само секссимвол

Салма Хайек винаги е мечтаела да се снима в комедия, защото когато се замисли за най-големия си талант, първото, което ѝ идва наум, е способността ѝ да разказва анекдоти.

Тя може да види поетичната ирония и абсурдите в живота си и да се смее с тях. От това, че страницата ѝ в "Уикипедия" я представя като Салма Валдерама Хайек, а тя никога не е чувала името Валдерама, до факта, че знае 4 езика, но не говори нито един от тях на 100% правилно.

Хуморът сякаш върви по петите на Хайек, тласкайки я към комедийни роли, но до 40-та ѝ година Холивуд упорито отказва да я види в тази светлина.

Актрисата пристига в Лос Анджелис в началото на 90-те години, когато има ясни категории за роли с твърди граници помежду им. Може да си или сексапилна, или интелигентна, или забавна, но никога и трите взети заедно. А уловката е, че влезеш ли веднъж в една от тези рамки, после излизането е трудно.

Оттогава киноиндустрията е научила много. Започна да променя представите си за актрисите, а Салма Хайек получи мечтаната от нея роля с комедията на Адам Сандлър "Дърти хлапета" от 2010 г. Първият филм, който ѝ предлага да изиграе нещо различно от фаталната красавица в историята.

В продължение на десетилетия Салма не е получавала роли, в които латино сексапилът ѝ да не е във фокуса на вниманието.

С пробива ѝ в трилъра "От здрач до зори", където Хайек играе заедно с Джордж Клуни, Харви Кайтел и Куентин Тарантино, актрисата си създава имиджа на облечената по бикини изкусителка, от който успя да се освободи едва наскоро.

Снимка: Getty Images

"Дълго време бях поставяна в определен тип. Казваха ми: "Ти си твърде секси, не ти е позволено да имаш чувство за хумор". Не беше позволено да си и умен и забавен през 90-те", разказва Хаейк за GQ.

По онова време тя нито се ядосва, нито се натъжава заради тази тенденция, а прави това, което умее най-добре - присмива се на абсурдността.

През 2002 г. се появява лъч надежда да счупи стереотипите за себе си с ролята на мексиканската художничка Фрида Кало, но по време на снимките продуцентът Харви Уайнстийн отново я връща в старата рамка.

В есе за "Ню Йорк Таймс" актрисата неотдавна разказа подробно за сексуалния и емоционален тормоз, който е изпитала от Уайнстийн при снимките на филма.

"Той ми каза, че единственото ми качество, е моята сексуална привлекателност. И че в този филм ("Фрида") не показвам нищо от това", припомня си Хайек.

Въпреки опитите на продуцента да "убие" отзивите за филма, след като актрисата многократно отхвърля предложенията му за масажи в хотелската стая, "Фрида" печели одобрението на критиката и изпраща Салма Хайек към първата ѝ номинация за "Оскар".

Но след като еуфорията от филма утихва, предложенията за роли се връщат в старото русло. Актрисата е сведена до образа на съблазнителка, която участва в даден филм основно заради тялото си.

В началото на тази година на Салма се дава шанс да обърне правилата на играта.

Тя влиза в третата част на "Професия стриптизьор", като този път няма да играе само сексапилната красавица, а и жената, която менажира цялото шоу с ума си.

Във филма актрисата приема образа на самотна бизнесдама, която се запознава със стриптизьор и след като получава лична демонстрация на талантите му, решава да го вземе със себе си в Лондон и да му помогне да организира собствено представление.

Първият филм "Професия стриптизьор" е донякъде биографична история на звездата в нея Чанинг Тейтъм и изкара 167 милиона долара в световен мащаб. Вторият филм повтори успеха с около 122 милиона от боксофиса. Няма основание успехът да не се повтори и с третия филм, тъй като Тейтъм отново поема ролята на "Магическия Майк".

Снимка: Alexandra Films

Подобно на предишните ленти, "Професия стриптизьор 3" също разглежда табутата за женското либидо, но по забавен и ненатоварващ начин. С музика, танци и романтична нишка, която свързва целия сюжет.

"На снимачната площадка беше пълно с танцьори, които вдигаха тежести между дублите. Членовете на екипа също се присъединиха към тях. Имаше толкова тестостерон, че се страхувах да не ми пораснат мустаци", шегува се Хайек.

Слушайки разговорите им обаче, тя научава нещо много любопитно - всички 12 перфектно изглеждащи мъже на снимките са обсебени от суетата. Спазват строги диети, въздържат се от пиенето на алкохол, обсъждат различните видове епилация и говорят за телата си все едно са училищни проекти, конструирани с месеци.

В този момент клишетата за алфа мъжествеността рухват пред Хайек и тя си дава сметка, че Холивуд е използвал атлетичните момчета, за да създаде във фантазията ѝ мит, точно както е използвал и нейния сексапил през 90-те.

"Живеем във вълнуващи времена за жените, но и за мъжете. Мисля, че несъзнателно сме поставили тежък товар върху мъжествеността. Казваше се, че мъжете трябва да са успешни, финансово осигурени и да поемат пълната отговорност за семейството. Това е твърде много", смята актрисата.

А относно иронията, че на нея се пада честта да разбие този сексуализиран образ от киното, Хайек отново вижда смешния ъгъл, защото преди тя се е събличала за мъжете, а сега мъжете се събличат за нея.

 

Най-четените