Цяло поколение от хора израснаха с Парис Хилтън на екраните. Тя беше живо свидетелство за привилегированото бяло богато момиче, което кара розово "Бентли", измисля плоски крилати фрази и известна с това, че е известна.
На 14 март тази година излиза първият мемоар на холивудската старлетка Paris The Memoire, който ще смачка всеки от тези етикети за нея.
В биографичната си книга наследницата на фамилия Хилтън разказва за травматичния си престой в интерната за проблемни тинейджъри Prоvo, преживяното сексуално насилие, секс касетата ѝ, аборта, който прави на 20 г,. и измъкването ѝ на косъм от среща с Харви Уайнстийн.
Тези събития предлагат както различен контекст за нейния живот и поведение, така и по-пълен поглед към културата на знаменитостите от преди две десетилетия.
"Никога не съм била тъпа блондинка, просто много добре се преструвах на такава", казва Хилтън в интервю за британския Glamour.
Много хора мислят, че "героинята", с която тя става известна в пресата, е измислена покрай участието в риалити предаването Simple Life, но това не е вярно. Медийният образ на Парис е сглобен от въображението ѝ в интерната Prоvo и е отговор на суровите условия, в които е превъзпитаванa.
Звездата, която непрекъснато носи розово и казва That's Hot е симбиоза между Мерилин Монро, Барби и Доли Партън - жени, които в известна степен също са играли роля пред обществото и за които Парис мечтае, за да се откъсне мислено от насилието в училището за дисциплиниране на буйни деца.
Хилтън попада там, когато е на 16 г. и заради склонността си често да се замесва в проблеми.
Първата черна точка в тинейджърското ѝ досие е, когато родителите ѝ я хващат да се целува с един от учителите си на алеята пред дома им. Мъжът е бил доста по-възрастен от Парис, съблазнявал я с месеци, а щом забелязал, че родителите на ученичката са в колата до тях, опитал да избяга, докато тя все още е в автомобила му.
"Карахме с около 150 километра в час, а родителите ми ни следваха. Беше ненормално. Движехме се толкова бързо, че успяхме да им се измъкнем на червен светофар. Той беше откачен. Накрая ме остави пред дома ми в Бел Еър и изкрещя: "Махай се", припомня си звездата.
Още същата вечер Парис е изпратена да живее при баба си в Палм Спрингс, а да се връща в Лос Анджелис ѝ е разрешено регулярно само през уикендите.
Тя се прибира, за да се срещне с приятелите си да се се разхождат заедно в мола Century City. Тийнейджърите са там почти всяка събота и неделя. Влизат от магазин в магазин, преструват се на по-възрастни, отколкото са, и дават номерата на пейджърите си на по-възрастни мъже.
Един ден група от възрастните господа, с които момичетата флиртували, ги кани да пият вино от горски плодове. Парис отпила една или две глътки от чашата си и се почувствала силно замаяна.
Следващото, което си спомня, е, че се събужда няколко часа по-късно, приятелките ѝ са си тръгнали, а тя е убедена, че нещо лошо се е случило с нея.
"Имах спомен как един от възрастните мъже лежи отгоре ми, покрил устата ми с ръка, докато шепнеше в ухото ми: "Ти сънуваш. Това е само сън", споделя Парис.
Първият ѝ опит със секса я кара да се затвори в себе си, а когато блокира спомена и е готова да се върне към стария си начин на живот, идват двете години престой в пансион.
Родителите на Парис я изпращат в Provo понеже се надявали, че тренировъчните програми и ограниченията ще я дисциплинират. Своенравната тогава Хилтън често бягала от училище и купонясвала по цяла нощ в клубове в Манхатън.
По същото време тя е диагнистицирана със Синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност, за което състояние смята, че е допринесло за бурното ѝ поведение като тийнейджърка.
В Provo обаче не проявяват съчувствие и разбиране към диагнозата ѝ. В период от две години Парис насилствено е приемала наркотици, а когато отказвала да взима хапчетата, персоналът я заключвал в стая с кръв, урина и фекалии по стените.
Парис е подлагана и на спорадични, отново насилствени, гинекологични прегледи.
"Късно през нощта членове на персонала идваха и водеха определени момичета в една стая. Можеше да крещите и да плачете, четирима от тях щяха да ви държат и да пъхат пръстите си във вас. Разчувствам се, когато мисля за това. Тези хора откраднаха детството ми и ме боли, че това продължава да се случва", разказва Хилтън.
Родителите ѝ не са знаели нищо за преживяванията ѝ в пансиона, тъй като всеки опит да им сподели при редките им телефонни обаждания, е бил осуетяван от учителите. А когато напуснала интерната, толкова се срамувала от нещата, които са правели с нея, че решава да ги запази в тайна.
Откакто сподели за тази травма в документалния филм за живота си This is Paris, наследницата на фамилия Хилтън започна да се вижда като активист.
"Много хора ми казва: Ако нещо толкова ужасно може да се случи с Парис Хилтън, представете си какво се случва със сираците в домовете за изоставени деца", казва звездата.
Споделяйки историята си, тя осъзнава, че десетилетия наред се е създавала атмосфера, която потиска жените. Позволявало се е на институции и хора от каймака да се измъкнат, след като сринат нечий живот.
Под този знаменател за Хилтън попада и холивудският продуцент Харви Уайнстийн. Подобно на много други жени в Холивуд и тя е имала покана от него за "прослушване" в хотелската му стая, но е успяла да му се изплъзне.
Двамата се запознават през 2000 г. на филмовия фестивал в Кан. Тогава Парис е на 19 г. и гостувала на гала обяд за събиране на средства в борбата със СПИН, организиран от Уайнстийн.
"Бях с приятелка, когато той се приближи до масата ни и ме попита: "Искаш ли да бъдеш актриса", отговорих му: "Да, много искам да участвам във филм". Бях тинейджърка и бях впечатлена от него", разказва Хилтън.
Уайнстийн я поканил в хотелската си стая, за да прочете един сценарий, но Парис преценила, че е по-добре да не ходи. На следващия ден той я среща отново и се държал доста по-агресивно.
Харви преследвал Парис с въпроса "Искаш ли да бъдеш звезда?" до вратата на женската тоалетна. Тя влязла в една от кабинките, а той застанал пред вратата и започнал да удря, докато охраната не дошла и не го извела.
Доскоро Хилтън е имала намерението да не споделя тази история, понеже се притеснявала, че хората ще реагират остро, но с разрастващото се движение #MeToo решила да я извади наяве заедно с друг неприятен за нея спомен - абортът, който прави в ранните си 20 г.
Парис е сред знаменитостите, които приемат тежко отмяната за забрана на абортите Роу срещу Уейд, понеже самата тя е прекъсвала бременност и знае колко тежки могат да са последствията, ако нямаш право на подобен избор.
Отмяната на поправката от Върховния съд в САЩ е и причината Хилтън да определя днес Доналд Тръмп като "бивш семеен приятел".
"Това е женското тяло. Защо трябва да има закон срещу него? Вашето тяло, вашият избор. Вярвам в това", казва Парис и допълва, че отмяната на поправката Роу срещу Уейд е инвазия в личното пространство на човек.
През 2003 г. тя изпитва това нарушаване на личното ѝ пространство, когато бившият ѝ приятел Рик Соломон разпространява касета, на която двамата правят секс. Видеото превръща Парис в обект на сексистки шеги и подигравки. Тя става нарицателно за "лесните жени".
Всички виждат наивното 19-годишно момиче, което се е съгласило да прави секс пред камера, и го намират за смешно. Но никой не забелязва по-възрастния от нея мъж, който я снима и качва видеото в интернет зад гърба ѝ.
"Преживяването ме накара да не искам да правя секс с гаджетата си. Имах сериозен проблем с доверието. Известно време бях асексуална. Само се целувах и очевидно връзките ми не просъщестуваха дълго, понеже мъжете все ми изневеряваха", разказва Хилтън.
Днес Парис е щастлива да каже, че е оставила тези негативни събития в миналото си и е продължила живота си по най-добрия възможен начин. Омъжи се, наскоро стана майка, води собствен подкаст и стои зад производството на различни стоки - от кучешки играчки до женски парфюми.
"Просто искам да се наслаждавам на живота си и да бъда нормална. Майка ми постоянно ми казва: "Парис, работиш упорито и си постигнала много, защо не се отпуснеш и не помиришеш розите". Дълго време бях уплашена и травмирана, но сега съм готова да послушам съвета ѝ", казва Хилтън.