Милиардерът Илон Мъск се включи в мащабната кампания срещу Netflix заради анимиран сериал и неговия режисьор, който предизвика вълнения в консервативните среди зад Океана.
"Спрете да използвате Netflix заради здравето на децата си", призова главният изпълнителен директор на Tesla от профила си в социалната мрежа X.
Публикацията му бе придружена със споделяне на изображение, обвиняващо Netflix, че изпълнява "програма, насочена към промотиране на woke трансджендър култура".
Всичко е свързано с анимирания сериал "Dead End: Paranormal Park", който включва транссексуален герой. Шоуто продължи два сезона и бе прекратено през 2023 г, но все още може да бъде намерено в платформата. В един от епизодите на анимационното шоу героят Барни Гътман казва, че е транссексуален.
Cancel Netflix for the health of your kids https://t.co/uPcGiURaCp
— Elon Musk (@elonmusk) October 1, 2025
През последните седмици обаче в консервативните среди се надигна шум срещу режисьора на сериала Хамиш Стийл заради негови коментари относно убийството на активиста Чарли Кърк през септември.
"Вероятно ще бъде много странен ден", коментира от Стийл в социалната платформа BlueSky. "Всичко това са лъжи и клевети! Netflix НЕ промотира в момента!"
По-късно обаче обяви, че ще си вземе "почивка от социалните мрежи", тъй като е получил многобройни "изключително неприятни, странни хомофобски и антисемитски имейли", както и обвинения, че се радва за смъртта на Кърк.
Мъск обаче продължи своите атаки срещу Netflix, споделяйки редица публикации от консервативни профили, които обвиняват стрийминг платформата, че "разпространява трансджендър пропаганда на 7-годишни деца".
В резултат на негативния шум акциите на Netflix за кратко паднаха с 4% в началото на тази седмица, но след това възвърнаха част от предишната си стойност.
Засега няма изгледи консервативната акция в социалните мрежи да окаже сериозно влияние върху компанията.
Тя отбеляза 301,63 милиона абонати към четвъртото тримесечие на 2024 г., което е последният път, когато отчете показателя, преди да измести приоритета към приходите пред растежа на потребителите.
Пазарната капитализация е приблизително 490 милиарда долара, а акциите ѝ са с ръст от над 60% за последните 12 месеца.