Да те върнат в първи клас понякога хич не е лошо. Напротив, прекрасно е да се върнеш мислено в онези безгрижни времена с нещо, което ти напомня за тях. Било то като скачаш на един крак по някой разчертан тротоар, или като прочетеш отново любимата детска книга.
А защо не и да похапнеш любимата храна от детството?
Всеки, който минава ежедневно покрай училище обаче забелязва обезпокояващата тенденция в храненето при децата.
В ръцете им е я бърза храна, я някой вреден сладкиш. Числата също потвърждават този притеснителен факт - според проучване, направено от Lidl за хранителните навици на българите, близо 70% от родителите не ограничават децата си в това, с което се хранят. А именно те, малчуганите, са непрекъснато изложени на агресивни и шумни реклами на нездравословни храни в примамливи шарени пакетчета.
Децата са изключително чувствителни на внушения и за разлика от нас големите, не подлагат на съмнение посланията, които долитат както от телевизора, така и от дисплея на смартфона.
Lidl задава стандарти за безопасност и качество в хранителната индустрия
Lidl е първата търговска верига на световния пазар, която разработва цялостна стратегия за намаляване на солта, захарта, остатъчните вещества, замърсителите и добавките в асортимента от своите собствени марки. В Политиката за осъзнато хранене компанията задава стандарт за качество на своите продукти, така че да допринесе за здравето на хората и с грижа към планетата.
Затова и не е учудващо, че броят на деца с наднормено тегло расте през последните 20 години - по данни от 2021 г. в България 7 на 1000 деца до 6 години страдат от затлъстяване и наднормено тегло. Това са числа, които преди време бяха споделени в публичното пространство от доц. Михаил Околийски, бивш зам.-министър на здравеопазването.
Смарт ритейлърът Lidl се отнася сериозно към темата за здравословното хранене при малчуганите, и по предписание на Световната здравна организация от края на 2022 г. не рекламира на деца храни с високо съдържание на наситени мазнини, захари и сол. Изключение правят някои специални поводи като Великден или Коледа, когато всяко дете мечтае за шоколадово зайче или Дядо Коледа.
И ето, така се върнах в първи клас, като се амбицирах да си припомня любимото ми за похапване като дете, но да го направя полезно и здравословно.
През главата ми препускаше идеята за сандвич. Та кое дете не обича сандвичи?! Само че бързо я отхвърлих като твърде банална и скучна, а и не особено полезна. Детският обяд в кутия не бива да е скучен, а забавен, весел и лесен за хапване с пръсти. Освен това трябва да е полезен, да съдържа фибри, калций и протеини. И да е шарен, за да приканва само с вида си детето да опита.
Така ми хрумна да взема съставките за един хубав и засищащ, но банален сандвич, и да ги превърна в обяд, който е колоритен, радва окото и се яде с лекота с детските пръстчета. И се стигна до едни симпатични мънички шишчета, в които се редуват интересни цветове и обичани от всички съставки.
Пълнозърнест хляб, сочни шарени доматчета, малко шунка за протеин и кашкавал за калций и, воала!
Необходимите съставки за обяд за двама са:
- 2 пълнозърнести френски багети;
- 1 опаковка пилешка шунка на слайсове - Pikok без консерванти;
- 200 грама кашкавал;
- 1 опаковка чери домати (за предпочитане - цветни)
- клечки за зъби или дървени шишчета.
Начин на приготвяне:
Багетите и кашкавалът се режат на симпатични малки кубчета, а чери доматите се разполовяват. И редуваме според фантазията хляб, кашкавал, слайс шунка и чери домат. Важното е шишчетата да са разнообразни и да изглеждат шарено в кутията за обяд.
Шишчетата нямат нужда от подправки, защото съчетанието на вкусовете е достатъчно приятно и за малките, и за големите.
По желание могат да се използват и по-големи дървени шишчета, макар че с клечки за зъби обядът в кутия е по-ефектен и по-лесен за ядене на една хапка.
За разкош добавяме и десерт - свеж скир с вкус на ванилия или плод.
Бон апети на всички!