Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-споделяният туит в историята му струва 800 хиляди евро

Японецът Юсаку Маезава знае как да купи внимание Снимка: Getty
Японецът Юсаку Маезава знае как да купи внимание

Как да накараш хората да споделят нещо написано от теб в интернет? Предложи им пари.

Японският милиардер Юсаку Маезава, който до няколко години би трябвало да стане първият цивилен гражданин, обиколил Луната, е заложил на точно този подход. Това е дало резултат - публикация на японеца в Twitter стана най-ретуитваният (т.е. пресподелян от други потребители) туит в историята.

В него Маезава обещава да раздаде 100 милиона йени (над 923 000 долара или около 807 000 евро) на 100 души. Условията са те да са последователи на милиардера в Twitter и да пресподелят туита до 7 януари. Всеки един от късметлиите ще получи по 1 милион йени (9230 долара или 8070 евро).

Със споделяния от над 5,1 милиона души туитът на милиардера оглави класацията за най-ретуитвано съобщение в социалната мрежа.

Предният първенец беше призив на американски тийнейджър от Невада, който през 2017-а потърси помощ, за да си осигури безплатни пилешки хапки от веригата Wendy's за период от една година. Бяха му нужни 18 милиона ретуита, от които той събра 3,5 милиона.

На трето място остава селфито на водещата Елън Дедженъръс от 2014-а, на която тя се е снимала с група знаменитости по време на церемонията за връчване на наградите "Оскар".

Японският милиардер Маезава обяви своята инициатива за раздаване на пари като начин да се отблагодари на клиентите на своя моден брант Zozotown за това, че новогодишната му разпродажба рекордно бързо е генерирала 10 милиарда йени. Предприемачът е добавил към туита си (който е на японски) и хаштаг с надпис "новогодишен подарък за отиване на Луната".

Това е препратка към плановете на основателя и изпълнителен директор на Zozotown да обиколи Луната през 2023 г.

Маезава обяви това свое намерение в средата на септември 2018-а. Става дума за пътешествие от 800 000 км около Луната и обратно до Земята на борда на ракетата BFR на компанията на Илон Мъск Space X.

Илон Мъск и Юсаку Маезава. Снимка: Getty

В друг туит от неделя милиардерът споделя мнението, че "мечта", а не самите пари са мотивиращия фактор зад вниманието, което неговият онлайн план получава. Обяснява, че ако човек има 1 милион йени, ще ги използва за "приятелите, семейството си, обществото и за животните".

Някак естествено за туит с обещание за пари, публикацията на Маезава бързо започна да бута рекорди. Още в неделя падна рекорда за най-много ретуитове в Япония. Той беше последван и от този в световен мащаб.

Освен това туитът доведе и до рязък скок в броя последователи на японския милиардер - от 500 000 те нараснаха до 5,5 милиона души в понеделник, 14:30 ч. българско време.

Кампанията не премина и без шеги по неин адрес – електронният производител Sharp публикува туит, че ще бъдат благодарни, ако много повече от 100 души си купят техни продукти на стойност 1 милион йени.

Колкото до Юсаку Маезава, той самият е любопитна личност и то не само заради раздаването на пари и планираното пътешествие до Луната. 43-годишният предприемач е 14-ият най-богат човек в Япония, като към пролетта на 2017-а състоянието му се е оценявало на 3,6 милиарда долара.

Като ученик основното му влечение е музиката. Бил е барабанист в група още докато е в гимназията. След завършването се мести в САЩ и вместо да кандидатства в колеж започва да колекционира дискове и плочи. Когато се връща в Япония собствената му колекция става основата на първата му компания, която се занимава с продажба на музикални албуми по пощата.

По-късно компанията се преориентира към продажбата на дрехи. Така през 2004-а се появява сайтът за дрехи Zozotown. Сред последните успехи на Маезава е дебютът на бранда ZOZO и на продукта ZOZOSUIT - специален костюм, който помага на потребителите сами и в домашни условия да вземат точни мерки на телата си, за да могат после по-спокойно да купуват дрехи онлайн.

 

Най-четените