Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Какъв цвят е роклята?" и още от най-популярните хаштагове в Twitter

Хаштагът се използва над 125 милиона пъти всеки ден
Хаштагът се използва над 125 милиона пъти всеки ден

Точно преди 10 години Twitter създаде малка революция в социалните мрежи. С един единствен символ, взет на заем като идея от някогашните чат-канали в IRC.

Диезът или # е опция за филтриране на туитовете от потребителите, което направи дискусиите около конкретни теми и поставянето на информация в контекст изключително лесно, отличимо и активно.

Ето как изглежда първият туит с хаштаг:

"Какво мислите за използването на # (диез) за групи. Например #barcamp"

Десет години по-късно хаштагът вече не е просто поредната техническа опция. Той се използва над 125 милиона пъти ежедневно. Хаштаговете на Арабската революция се превърнаха в политически интрумент. Рубриката с Trending Topics в Twitter, която автоматично събира най-популярните хаштагове, заглавия или имена за последния час, е "хрониката" на социалната мрежа - от последните новини за Доналд Тръмп до #WednesdayWisdom с мъдростите на деня в 140 символа.

От протестната кампания #ДАНСwithme срещу #КОЙ, до абсурдните реплики на #съседнатамаса или крадените #SiromahovFacts, през #мачкайГришо и #продължаваменапред, от "предприемчивите" #бгстартъпидеи и всеприложимото #lo6omie, българската Twitter-сфера също има свой хаштаг-фолклор.

Ето някои от най-известните хаштагове, които през последните години маркираха емблематични събития, кампании и спорове, обсъждани от милиони потребители в Twitter.

#TheDress или "Какъв цвят е тази рокля"?

Дали е синя с черни райета или е бяла със златисто? Две години по-късно споровете за Роклята продължават. Всичко започва с една снимка и две приятелки, които не могат да постигнат съгласие какъв е цветът на роклята. Дебатът, в който взимат участие дори звезди като Тейлър Суифт и Ана Кендрик, достига невероятни размери.

Хаштагът успя да прерасне в научен експеримент, който демонстрира как различните хора виждат цветовете.

#IceBucketChallange - предизвикателството на "Ледената кофа"

Предизвикателството от 2014 г. се състои в това да се залееш с кофа ледена вода, а след това да качиш клипа и да предизвикаш приятелите си да направят същото, след което да дарят пари за борба с амиотрофичната латерална склероза (болестта на Лу Гериг).

Бившият капитан на бейзболния отбор на Бостънския университет Пийт Фрейтс, който също е болен от ALS, първи разпространява видео с предизвикателството и оттам то се става популярно.

Инициативата набира повече от 1 милион паунда и успява да финансира откриването на нов ген, който може да забави развитието на латералната склероза.

#HeForShe - борбата за равенство между половете

HeForShe е инициатива на ООН, която се бори за равноправие между половете, която стартира през 2014-а. Кампанията е силно подкрепяна от актрисата Ема Уотсън и нейният британски колега Саймън Пег.

Инициативата има за цел да помогне на мъжете да проявят повече разбиране и съпричастност и да сложат край на неравенството, с което много жени по света се сблъскват. Целта е да се покаже как равенството между половете може да повлияе положително на политическия и социален живот.

Много хора използват хаштага, за да разкажат своите собствени битки с дискриминацията. Въпреки това към кампанията има и немалко критики, особено към Ема Уотсън, заради изместването на акцента от половото равенство към жените, лицемерие и неразбиране на феминизма.

#BlackLivesMatter

Хаштагът BlackLivesMatter се появява в Twitter през 2012-а след убийството на чернокожия 17-годишен Трейвън Мартин. #BlackLivesMatter е създаден като отговор на расизма и има за цел да обедини хората около призива за по-справедливо отношение на властите спрямо чернокожите. В момента хаштагът се е превърнал в инициатива със собствен онлайн форум и благотворителна фондация.

#JeSuisCharlie и #JeSuisParis

JeSuisCharlie е слоган, създаден от френския художествен директор Жоаким Ронсен в отговор на атаката от 7 януари 2015-а в редакцията на хумористичното издание "Charlie Hebdo", при която бяха убити 11 карикатуристи, а други 11 бяха ранени. Ронсен казва, че хаштагът му е хрумнал, защото не е имал други думи, с които да реагира на случилото се.

На 13 ноември същата година са извършени нови шест терористични нападения със 128 загинали. Тогава в отговор на атаките се появява и #JeSuisParis - напомняне за "Charlie Hebdo" и символ на съпричастност към парижани.

 

 

Най-четените