Първият iPad вестник се провали заради слаб интерес, съобщи The Verge. Като резултат от преструктуриране вътре в News Corporation, The Daily ще спре да излиза на 15 декември. Част от служителите му ще продължат да работят за The New York Post, но на този етап не се знае колко ще останат в компанията.
В официално изявление босът на News Corporation Рупърт Мърдок посочва, че „не успяхме да намерим достатъчна аудитория достатъчно бързо, за да се убедим, че бизнес моделът е издържлив в дългосрочен план".
Ходът не е изненадващ, през лятото беше оповестено, че The Daily е едно от изданията на Мърдок, които може да бъдат пожертвани с цел икономии. Вероятно брандът ще оцелее, но ще се използва в други канали. Самият Мърдок посочва, че сега „ще вземем най-доброто от The Daily и ще го приложим на всички наши издания".
Все още не е ясно дали абонатите ще бъдат компенсирани по някакъв начин, като се има предвид, че годишният абонамент е 39.99 долара.
Крахът на The Daily поставя под въпрос цял един бизнес модел, който се проучва от издания по цял свят. Издателите на вестници и списания обърнаха поглед към таблетите като среда, в която могат да предлагат повече при по-малки разходи и най-вече на аудитория, която е склонна да плаща за добро съдържание.