Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Meta прави платен абонамент за Facebook и Instagram

Услугата ще струва между 9,99 и 12,99 евро и ще предлага ново отношение към личните ви данни Снимка: iStock
Услугата ще струва между 9,99 и 12,99 евро и ще предлага ново отношение към личните ви данни

От следващия месец компанията Meta ще започне да предлага платени абонаменти за Facebook и Instagram за потребителите си в Европейския съюз. От компанията публикуваха специално изявление, в което обясняват повече за новия си ход. 

Новата услуга ще предлага абонаментни планове, чрез които личната информация на потребителите няма да бъде обработвана и използвана за персонализиране на реклами.

Данните на всички останали потребители на социалните платформи, които ще ползват безплатните версии на приложенията, ще продължат да бъдат обработвани като част от рекламния модел на Meta.

Ще има две опции за клиентите - на цена 9,99 евро и на 12,99 евро, като разликата в предлаганата услуга ще е дали те искат да имат достъп до абонаментите чрез мрежата или само през своите смартфони.

Таксите ще позволят на потребителите да имат достъп както до Facebook, така и до Instagram.

"Ние вярваме в безплатния, поддържан от реклами интернет - и ще продължим да предлагаме на хората безплатен достъп до нашите персонализирани продукти и услуги, независимо от доходите", категорични са от компанията. 

Оттам посочват, че независимо от това коя от двете опции ще изберат потребители - някоя от платените или безплатната, Meta ще се грижи за това личните им данни да се управляват отговорно, сигурно и съобразно правилата на Европейския съюз. 

"Ако решите да продължите да използвате нашите продукти безплатно, изживяването ви ще остане същото - и това изживяване ще продължи да се поддържа от инструментите и настройките, които създадохме, за да дадем възможност на хората да контролират изживяването си с реклами", се казва още в изявлението на компанията.

От компанията засега не коментират кога ще бъде пусната в сила новата абонаментна услуга за реални клиенти.

Новият ход на Meta идва на фона на множеството негативни реакции от страна на държавите в ЕС и техните регулаторни органи относно начина, по който компанията е обработвала данните на потребителите си, за да обслужва и персонализирана рекламно съдържание.

Междувременно правилата на ЕС за поверителност на личните данни прави все по-трудно компаниите да събират информация на потребителите без изрично съгласие за това как тя ще бъде използвана впоследствие.

Компанията каза, че ще пусне абонаментите само в рамките на ЕС, по-широкото Европейско икономическо пространство и Швейцария. Абонаментите няма да бъдат достъпни за хора извън тези региони и държави.

Meta също така каза, че временно спира всички реклами, показвани на непълнолетни в рамките на ЕС, ЕИП и Швейцария, като това ще влезе в сила от 6 ноември.

Решението е провокирано от правната несигурност относно това как компаниите могат да използват данни на деца, за да ги насочват онлайн.

 

Най-четените