Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Зукърбърг иска да направи Facebook отново велик

Изпълнителният директор на Meta иска да засили културното влияние на социалната мрежа (на снимката: Зукърбърг на шоу на организацията за смесени бойни изкуства UFC) Снимка: Getty Images
Изпълнителният директор на Meta иска да засили културното влияние на социалната мрежа (на снимката: Зукърбърг на шоу на организацията за смесени бойни изкуства UFC)

Помните ли когато в света имаше само една доминираща социална мрежа? Ние в Webcafe.bg помним. Поне тези от нас, родени - как звучи само - през миналия век.

Facebook беше тази масова социална мрежа, но тогава в нея сякаш беше по-интересно, споделяхме по-искрено (с добрите и лошите страни на подобно поведение) и скролвахме с желание, а не с досада и по навик.

Сега Марк Зукърбърг иска връщане към "оригиналния Facebook", каквото и да означава това.

Изпълнителният директор на Meta и създател на социалната мрежа начерта пътната карта на компанията си за 2025 г. в доклада си за финансовото ѝ представяне. И естествено, по негови думи краткосрочното бъдеще на Meta е доста светло.

"Facebook остава с над 3 милиарда активни потребители на месец и се фокусираме върху засилването на културното му влияние. Тази година също така искам да се върнем към "оригиналния Facebook", коментира Зукърбърг, който в началото на годината рязко промени политиката спрямо модерирането на съдържание с премахването на външните проверители на факти.

В "оригиналния Facebook" си пишехме не лични съобщения, а на шльокавица по "стените" си (т.е. в профилите), не бяхме бомбардирани от реклами (това едва ли ще се случи отново) и падаше масово ровене из профилите на съученици, приятели и неприятели. Беше Див запад, но сякаш малко по-подреден и цивилизован от днес. 

---

С някои от най-дразнещите неща във Facebook в наши дни се гаврим тук:

---

Ето и другите акценти от казаното от Зукърбърг пред инвеститорите на Meta, като акцентът навсякъде е, че според него продуктите на компанията дори да не са водещи в своите сектори, са поели по траектория да станат такива:

За отношенията с новата власт в САЩ

"Ще бъде и важна година за отношенията ни с правителствата. САЩ сега имат администрация, която е горда с водещите си технологични компании и която защитава американските интереси и ценности", посочва изпълнителният директор на Meta. Казва и че е оптимист за "възможностите за иновации, които това може да отключи".

Тук е нужен малко контект. Зукърбърг тази година направи рязък завой към сближаване с новата администрацията на Доналд Тръмп, след като публично (в подкаста на Джо Роугън) се оплака от сложните отношения с тази на Джо Байдън и натиска, който е бил оказван върху компанията.

Малко преди представянето на финансовия отчет пък стана ясно, че Meta е постигнала извънсъдебно споразумение с Тръмп и ще му плати 25 милиона долара. Американският президент заведе дело срещу компанията заради блокирането на профилите му в социалните ѝ мрежи около нахлуването на граждани в сградата на Конгреса на 6 януари 2021 г.

Зукърбърг беше сред технологичните лидери, които бяха гости на встъпването на Тръмп в длъжност. Тогава попитахме:

За приложенията на Meta - напред и нагоре

  • Над 3,3 милиарда души използват поне едно от приложенията на Meta всеки ден, по думите на Зукърбърг.
  • Той следи какво се случва около TikTok, но "без значение" от изхода на сагата около потенциалната продажба на китайската платформа очаква Facebook и конкретно Reels в Instagram да продължават да растат.
  • Threads е достигнала над 320 милиона месечни активни потребители и всеки ден има по над 1 милион нови регистрации. Според него е поела траектория да се превърне във "водещата платформа за дискусии" (чу ли, Мъск?).
  • WhatsApp пък има над 100 милиона месечни потребители в САЩ и Зукърбърг очаква тя да "продължи да взима пазарен дял и да напредва към това да се превърне във водещата платформа за съобщения в САЩ, каквато е в голяма част от останалия свят".

Годината (отново) на изкуствения интелект (ИИ)

  • Според него през 2025 г. над 1 милиард души ще ползват персонализиран асистент с ИИ, като Зукърбърг вярва, че водещ ще бъде Meta AI. Той набляга, че асистентът на компанията му вече се ползва от най-много хора (заради интеграцията в различните приложения), а това обикновено водило до "дългосрочно предимство".
  • "Персонализация" ще бъде водещото - според него хората не искат един и същ ИИ, а такъв, който "отразява тяхната личност, култура и начин на мислене".
  • Вярва и че през тази година ще се появи ИИ агент, който ще може да пише код и да решава проблеми на нивото на "добър, среднонапреднал инженер".

За DeepSeek и милиардите, инвестирани в ИИ

  • На въпроси около изненадващия успех на китайския ИИ феномен DeepSeek, Зукърбърг казва, че с екипа му все още осмислят някои "новости", постигнати от китайците, и че Meta планира да вгради този напредък в своя собствен модел - Llama. DeepSeek - привидно евтин модел с по-скромни нужди от изчислителна мощ - причини сериозен удар на пазарите, но шефът на Meta защитава наливането на пари в инфраструктура за изкуствен интелект с аргумента, че тя занапред ще е необходима не за обучение на моделите, а за да стават по-добри в това да мислят логично.
  • Meta ще инвестира "стотици милиарди долари в инфраструктура за изкуствен интелект" в дългосрочен план. Вече обявено е въвеждането на почти 1 гигават нов капацитет през 2025-та, а се изгражда и нов център за ИИ данни с капацитет над 2 гигавата.

В Webcafe.bg тествахме DeepSeek и дали наистина цензурира някои неудобни за Китай теми. Вижте резултата тук:

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените