Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как Lidl напредва в сферата на рециклирането

Schwarz Group и всички нейни подразделения са все по-близо до изпълнение на груповите цели съгласно стратегията REset Plastic
Schwarz Group и всички нейни подразделения са все по-близо до изпълнение на груповите цели съгласно стратегията REset Plastic

Максимална рециклируемост при 64% от опаковките на продукти собствена марка - това отчитат от Лидл България за изминалата 2021 г. На местно ниво е надскочена средната стойност от 51%, която ритейл веригата отчита на международно ниво. Това е само един от успехите, постигнати от Lidl в сферата.

Значителният прогрес на цялата компания - както на световно, така и на местно ниво - е в синхрон с целите на цялостната стратегия за пластмасата, която има компанията-майка Schwarz Group. Mеждународната стратегия REset Plastic на Schwarz Group следва принципа "По-малко пластмаса - затворен цикъл на суровините" и е сред приоритетите на компанията по отношение на опазването на околната среда.

Поставената цел е 100% от опаковките на продуктите собствена марка да бъдат направени максимално рециклируеми до 2025 г. Средната стойност за всички подразделения на Schwarz Group за миналата година е точно 50%, т.е. поставената цел вече е изпълнена на половина.

Данните за 2021 г. показват, че благодарение на тясното сътрудничество между всички звена и подразделения, групата и в частност Lidl на световно и локално ниво вече постигат голям успех спрямо 2017 г.

Освен големият процент опаковки с максимална рециклируемост, на локално ниво Лидл България е намалила употребата на пластмаса в опаковките на продукти собствена марка с 8%.

Средната стойност за Lidl на международнo ниво бележи напредък от 17%, като по този начин компанията се доближава още повече до постигането на груповата цел за намаляване на пластмасата с 20% до 2025 г. Средните данни за Schwarz Group по тази мярка показват, че всички нейни подразделения са достигнали общ резултат от 18%.

По отношение на вложения рециклиран материал в пластмасовите опаковки на продукти собствена марка Лидл България вече използва средно 14% рециклат. На глобално ниво Lidl отчита 13%, а общо за групата на Schwarz данните сочат 14%.

Крайната цел за всички подразделения в общата стратегия е до 2025 г. да се използва средно 25% рециклиран материал в пластмасовите опаковки на всички продукти собствена марка.

Този напредък по стратегията REset Plastic е постигнат благодарение на редица мерки по отношение на пластмасата.

Една от тях е редизайнът на опаковките на продукти собствена марка, чиято цел е да се намали теглото им и да се повиши вложения в тях рециклиран материал. Част от добрите примери в това отношение са тарелките за прясно месо, означени с лого "Опаковано отговорно", както и голяма част от опаковките на почистващите препарати собствена марка W5.

Компанията премахна и черната пластмаса от опаковките на продукти собствена марка, което значително повишава тяхната рециклируемост.

Още през 2019 г. веригата спря от продажба продуктите от пластмаса за еднократна употреба (сламки, чаши, чинии, прибори, и клечки за уши), а впоследствие въведе мрежички за многократна употреба Vitamin Net. Тези мрежички също са направени от 100% рециклиран материал от тази година и са зелена алтернатива на еднократните найлонови торбички за плодове и зеленчуци.

Всички предлагани пазарски торби в магазините на Lidl също са за многократна употреба. Те са направени от 80% рециклиран материал от собствено фолио и са рециклируеми.

Освен опаковането и торбичките, Lidl стана и една от първите големи ритейл вериги в страната, които пуснаха климатично неутрални нехранителни продукти, т.е. изделия за дома от рециклирана пластмаса.

На потребителите бяха предложение и спортни обувки под собствената марка Crivit с текстил от 100% рециклирана пластмаса, 25% от която събирана от плажове и крайбрежни зони.

С това усилията за постигане на целите, заложени в REset Plastic, не спират. Напротив, компанията продължава с въвеждането на още иновативни мерки на оперативно ниво, свързани с пластмасата, като същевременно с това работи активно и за популяризиране на идеята за опазване на природата от замърсяване с пластмаса и насърчаване на рециклирането.

   

Най-четените