Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Facebook ще ви праща реклами на лични съобщения

Реклами директно сред личните съобщения и ботове, които да ви предлагат продукти – това е бъдещето на Facebook, дори да не звучи особено привлекателно
Реклами директно сред личните съобщения и ботове, които да ви предлагат продукти – това е бъдещето на Facebook, дори да не звучи особено привлекателно

Facebook постепенно ще разширява кръга от компании, които имат достъп до услугата за изпращане на платени рекламни лични съобщения до потребителите на Facebook Messenger. Въпросните "спонсорирани съобщения" се тестват от няколко месеца с ограничен брой компании.

Съобщенията ще идват от профилите на съответната компания, а Facebook обещава строго да следи какъв тип са те и колко често са изпращани.

Целта е потребителите да не бъдат отблъснати от твърде много реклами и да не се злоупотребява с тях.

Спонсорираните и Click To Message съобщения ще ви дават възможност да започнете чат с бот, който ще се опитва да ви продаде определени неща.

Представете си вместо да натиснете дадена реклама и да трябва да се ориентирате в сайта, където сте пренасочени, да можете просто да кажете на бот какво търсите и какви са предпочитанията ви - а той да ви покаже свързаните продукти, способни да ви заинтригуват.

Бот платформата, която ще позволява на компаниите да създават ботове за Messenger, e един от акцентите на течащата в момента F8 - годишната конференция на Facebook разработчиците.

Все още конкретните правила и критерии за изпращане на рекламни съобщения се изясняват, затова и тестовият период продължава, обяснява Дейвид Маркъс, вицепрезидент на Facebook и ръководител на екипа, който развива Messenger.

Той допълва, че компанията стриктно ще контролира броя и типа на спонсорираните съобщения, но и самият потребител ще има тази възможност. Всеки ще може да блокира получаването на платени съобщения от даден профил, но да продължи да получава обикновените съобщения. Така и самите рекламодатели и компании ще имат интерес да не притесняват потенциалните си клиенти твърде често и да им пращат само реклами, които могат да им бъдат от реална полза.

Освен това не всички рекламни съобщения ще активират изпращането на уведомление.

Някои просто ще се "качват" най-горе в списъка с получени съобщения, но няма да призовават потребителя да ги отваря. "Много сме внимателни и искаме да гарантираме качествено преживяване за всички", уточнява Маркъс.

Ако със спонсорираните съобщения Facebook успее да свърже потребители и бизнеси без да досажда, това би означавало, че най-сетне е намерил начин да припечелва от 900-те милиона, ползващи Messenger.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените