Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

До 950 лева за избор на екип предлага здравният министър

От 350 лева до 950 лева ще таксата за избор на екип в болниците, заяви здравният министър д-р Стефан Константинов
От 350 лева до 950 лева ще таксата за избор на екип в болниците, заяви здравният министър д-р Стефан Константинов

От 350 лева до 950 лева да струва изборът на екип в болниците, предлага министърът на здравеопазването д-р Стефан Константинов. Сумите ще варират в зависимост от цените на клиничните пътеки, става ясно от съобщение на здравното министерство.

При клинична пътека на стойност до 500 лева изборът на лекар  няма да може да надхвърля повече от 250 лева, а този на екипа няма да е повече от 350 лева.

Максималната такса за избор на екип при клинични пътеки до 1000 лева няма да бъде повече от 450 лева, до 2000 лева таванът е 700 лева, а над 2000 лева - не повече от 950 лева, показват разчетите на здравното министерство.

В момента всяка болница определя сама сумите, които могат да се искат от пациентите, като на места те стигат и до 10 000 лева. Общ регламент липсва.

Новите правила за формирането на таксата избор на екип ще залегнат в Наредбата за осъществяване правото на достъп до медицинска помощ на пациентите. Те ще трябва да се спазват от всяка болница, независимо държавна или частна, стига пациентите да са здравноосигурени и лечението им да се покрива от НЗОК.

Според новите правила, които са още в проект, в бъдеще лечебните заведения ще имат право да формират две такси - избор на лекар и избор на екип. Изборът ще става само по изричното настояване на пациента. За целта на видно място в болниците трябва да е публикуван списък с цените за избор на екип, на съответните клинични пътеки, както и на пределните цени, определени от наредбата.

Избор на екип няма да се допуска, когато лекарят или екипът е само един, както и след приключване на интервенцията. Избор на екип не може да се прави и за целия престой на пациента в болницата.

Лечебните заведения ще трябва да създадат електронен дневник на заявленията за допълнителната услуга - в името на по-добрия контрол. Оттам данните ще постъпват в Районните центрове по здравеопазване на всеки 3 месеца.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените