Странностите на холивудския актьор Шая Лебьоф вече трудно могат да предизвикат изненада.
От откровено плагиатстване на сценарий; през поява на червения килим с плик на главата; скандали с колеги актьори; странни пърформанс прояви; поява в музикален клип чисто гол; и в друг клип, обвинен в педофилски внушения - Лебьоф извърши всичко това само за последните 2-3 години.
Най-новата му чудатост отново предизвиква сериозен отзвук и спорове дали представлява сериозна актьорска изява и изтънчен арт, или по-скоро форма на пародия и провокация.
Става въпрос за видео, в което звездата от „Трансформърс" изнася интензивна до истеричност мотивационна реч, крещи, беснее и със заповеднически тон призовава към смелост и следване на мечтите.
Видеото е хит от вчера и вече има над 3 млн. гледания в YouTube, но се оказва не актьорска импровизация, а част от цялостен проект на студенти от водещия лондонски арт колеж Central Saint Martins.
В краткия хитов клип Лебьоф изревава към зрителя вдъхновяващи клишета като „Просто го направи!" и „Не оставяй мечтите си да бъдат мечти!".
Видеото обаче е само едно парче от общо 36 части, които Лебьоф е реализирал със студентите.
Всъщност актьорът просто е бил избран като знаменитост, чрез която студентите да изпробват идеите си - те са написали всяка една от репликите му, като са предлагали кратки текстове от по 30 секунди, които той да изиграе.
Така в различните сегменти Шая Лебьоф чете стихотворение от Чарлз Буковски, разказва истории за мъртви котета, седи надолу с главата, докато рецитира поезия, и плаче.
Заснемането пред зелен екран е с цел впоследствие всеки да може да използва видео софтуер и да замени фона с каквото пожелае.
Пародиите вече плъзнаха - в една от тях Лебьоф вдъхновява Люк Скайуокър от „Междузвездни войни" да използва Силата, в друга се появява в култова сцена от „2001: Космическа одисея", а в трета е просто досадник и крещи на някакъв човек, който го моли да се махне от терасата му.
През есента отново ще можем да видим Лебьоф и на големия екран в пост-апокалиптичния трилър Man Down. А кампанията по промотирането на филма ще е нова възможност актьорът да покаже репертоара си от необясними постъпки и пърформанс трикове.