10 интересни факта за Starbucks

Пиенето на кафе е навик, граничещ за някои хора с ритуaл, който може да задминава по религиозна фанатичност дори обожествяването на Джъстин Бийбър от страна на неговите фенове, известни като билийбъри.

И как не? Културата на кафето датира от векове и има ритуали и условности, които го съпътстват през годините, за да може днес ние, като едни модерни почитатели на тъмната топла напитка, да й се насладим по най-добрия начин и в едни от най-разнообразните й варианти.

Все пак едни от най-важните бизнес срещи в Швеция се случват до кафе машината.

Освен, че самата напитка е важна, важно е и мястото, на което тя се консумира. И като говорим за места, то сигурно няма друга марка за кафе напитки, която да крещи "Ние правим най-доброто кафе от половин век насам", така както Starbucks®.

Американци по душа, вкус и начин на обслужване, Starbucks® са мастъри в създаването на модерни традиции в консумирането на кафе. Те успяват да направят тренд от сутрешната напитка и да предложат на своите клиенти както уют в заведенията си и разнообразие в напитките, така и онова, което космополитният човек толкова харесва – мода.

Да пиеш кафе в картонена чаша, особено със зеленото лого на Starbucks®, е не просто вкусно, то е адски модерно. И е шик. И е готино. И е някак кокетно, и куул. При това едновременно.

Точно преди 10 години марката стъпи на родна земя. Началото започна на улица "Гурко", където врати отвори първият Starbucks®, а днес, точно десет лета след този ден, те имат заведения в София – най-новото е това в Сердика Център, може да отидете и да го проверите, няма да съжалявате, в Бургас, а от миналия месец вече и във Варна и Пловдив. С това заведенията на територията на страната ни стават 12.

По повод 10-тата годишнина на Starbucks®, а и защото обичаме кафето, решихме да предложим 10 неща, които може да направите с тяхното кафе или в техните заведения. Ето ги:

1. Усещане за общност. Самите те го твърдят, но то е и философията в основната политика на бранда. Социум, в който делиш любов към уюта и хубавото кафе с други хора. Тишина, спокойствие, мирис на кафе и чай. Сам си, но сте заедно.

2. Морковената торта. Знам, че това е статия за кафето, но най-вкусните торти с моркови и до днес се предлагат именно при тях.

3. Tea Latte. Както и най-хубавият чай с мляко. Лично препоръчан е този от цели листа, черен, силен и в най-големия размер.

4. Великолепният дизайн. Starbucks® имат установена визия за всичките си заведения. Може да разпознаете логото им навсякъде по света. Зелената дама, която краси всичко тяхно, е в топ 10 на най-разпознаваемите брандове. Това важи и за всички неща, които марката предлага – от картонените им чаши, които имат специален вид за Коледа, до аксесоарите за кафе, които може да си купите, ако сте фанатични кафемани.

5. Тяхното кафе. Тъй като това е текст за кафето, то няма как да го пропуснем. Почти всеки месец Starbucks® вкарват нов вид кафе, което хората могат да опитат на място, а тези, които желаят и да си купят пакет от него. В повечето случаи то може да се мери по наситеност на вкуса и чудесен аромат с едни от най-скъпите марки. Ще ви го смелят на място и ще ви консултират с удоволствие.

6. Чудесно еспресо. Една приятелка беше казала, че в България сме майстори по правене на гадно еспресо и донякъде е права. Е, Starbucks® са майсторите на доброто еспресо обаче и при тях, то е силно и пивко. Особено този месец, когато може да си го поръчате с нов сорт кафе, което се предлага.

7. Работа и вкус. Културата да работиш от заведение у нас все още е новост. Мисля, че няма да излъжа, като кажа, че именно брандът за кафе наложи тази тенденция. Те предлагат wi-fi, широки барове и маси, контакти за зареждане – нещо, което още е изключение в повечето места, и добри напитки. Чудесен публичен работен офис за ден.

8. Бързото обслужване. Няма нищо по-досадно от дългото чакане за кафе. Баристите на Starbucks® работят бързо и организирано, а надписите върху чашите са се превърнали в тренд в социалните мрежи.

9. Сезонни предложения. Специално за юбилея веригата представя ново здравословно меню, създадено специално за Starbucks® от победителя в MasterChef 2017 - Божана Кацарова. То включва плодово смути, салата с моцарела и пиле, както и сандвич с шунка, авокадо и сирена. Част от продажбите, реализирани от менюто на Божана в Starbucks®, ще бъдат дарени на сдружение "Русаля" – организацията, която е създала и управлява частното училище за изкуства и занаяти за социално слаби деца във великотърновското село Русаля.

10. И като номер 10 ви даваме една рецепта за "Тиквено лате", с което марката е толкова известна, и което можете да пиете отново тази есен.

Трябват ви:

100 г пюре от тиква, което се прави от две парчета тиква, сварени и пасирани

1 с.л. захар

50 г подправки за тиква, като канела, индийско орехче или карамфил

100 мл прясно мляко

100 мл току-що направено еспресо

Бита сметана за декорация

Загрявате пасираната тиква с част от подправките, добавяте захар и след 2-3 минути добавяте и млякото. Преди да заври го махате от котлона. Бъркате с миксер, за да стане лека течност, тоест тиквено мляко и да се образува пяна. В по-голяма чаша изсипвате еспресото, отгоре доливате с тиквеното мляко и добавяте сметана за украса, която поръсвате с подправките.

Наздраве!

Новините

Най-четените