"Не съди за книгата по корицата й" („Don't judge the book by it's cover") казва една известна английска пословица, но тя не променя факта, че „корицата" е онова, което създава първото впечатление. Независимо дали става дума за човек, продукт или дори държава. И това не е непременно лошо.
Добрите опаковки, адекватно насочени към целевата си група, бързо ориентират потребителя дали това е неговият продукт, или не.
Затова и бутилките за минерална вода не са направени от жълта пластмаса, а опаковки на детски играчки не са в чисто черно.
Когато говорим за деца, външният вид е особено важен и е ключът на отговора дали детето ще иска да яде/пие или да играе с даден предмет, или просто ще каже "Аз това не го обичам" и с това ще приключи разговора.
Отдавна отминаха времената, в които икономическите условия налагаха всичко в кварталната бакалия да се увива в онази грозна, амбалажна хартия. Днес обратно - всичко е цветно и примамливо и въпросът е кой ще е има по-добра идея, за да спечели емоциите на потребителите.
Наскоро видяхме новите опаковки детските сокчета на BBB - те са супер шарени и весели, а на тях са нарисувани смешни чудовища в компанията на плодчета, които приятно напомнят едновремешната френска анимация „Плодчетата".
Творческият подход в измислянето на новите опаковки е достоен за уважение.
Първо, защото хваща окото, и второ - защото е внимателно съобразен с онези, за които продуктът е предназначен - децата.
Ако за възрастните опаковката при избора на продукт е по-скоро един елемент от пъзела от критерии, според които избираме какво да купим, то за децата опаковката е номер едно.
Защото децата търсят приключения.
За тях картонената кутия от обувки става легло за кукли, дървената лъжица - микрофон, а бутилката от вода - несесер за моливи.
Децата не играят със скъпи и сложни играчки, а приспособяват някакъв съвсем злободневен предмет от бита и с помощта на въображението си му вдъхват дух на играчка и приятел.
Възрастният ще пресметне калориите, ще види съдържанието на захар, ще прецени дали кутията ще се побере в чантата му, дали има удобно място за нея в автомобила му т.н.
Децата ще видят зъбатия, лилав динозавър на ВВВ, който се е надвесил над уплашената праскова, и веднага ще го включат в света на игрите.
Чудовищата на BBB се събират в колекция, което дава възможност на малките да бъдат последователни и устремени в нещо, което им е интересно.
Така освен плодов сок, опаковките на соковете BBB могат да се превърнат в банда чудовищни приятели.