Слънчева пролетна утрин в Южния парк, птичките пеят, зелените поляни се изпълват с щъкащи на слънце хора, които да се порадват на природата и хубавото време в града. Съвсем не е време за почивка и дори напротив - работен ден е.
Въпреки това група от над 20 души е напуснала затворения офис, за да запретне ръкави в една друга работа - тази по разкрасяване на градската среда. Мястото, което са избрали, е кътче в Южния парк, което да превърнат в умалена версия на Страната на чудесата, очаквайки Алиса да се появи за чай.
В рамките на деня с общи усилия те подмениха изгнилите дъски за сядане, боядисаха пейките, както и катерушките, които се намират наблизо. От вниманието им не убягна и поточето, което пресича поляната, като освободиха водата от огромно количество боклуци.
За по-малко от ден те успяха да пренесат в парка приказната атмосфера от „Алиса в Страната на чудесата", като на ниските бетонни маси със столчета се появиха символите на картите за игра, а останалата част провокира въображението със спирали и шахматни ефекти.
Всъщност тези ентусиасти са служителите на Unilever България (маркетинг, финанси, продажби, човешки ресурси, дори мениджмънт), които са почерпили вдъхновение от кампанията си „Почисти и разкраси с Cif", която призовава към почистване, разкрасяване и възраждане на занемарени пространства в България.
Напътствия в творческата си задача те получиха от Destructive Creation - основен партньор на Cif, който тази година създаде градските шедьоври за кампанията.
Сред дейните участници в творческия полуден беше и Никол Богданова от маркетинг екипа на Unilever, която отговаря за категория почистващи препарати и е сърце и двигател на кампанията „Почисти и разкраси с Cif". Тя споделя, че брандовете на Unilever застават истински зад каузи - не само на думи, а с реални действия. Целият екип го доказва, опитвайки се да дава добър пример.
Посланието на инициативата е много просто, но адски важно - абсолютно всеки може да бъде част от позитивната промяна. Тя не просто е възможна - може да донесе удовлетворение и дори да бъде доста забавна.
Преобразяването на пространството в Южния парк продължи от ранната утрин до късния следобед.
Действията на екипа не останаха незабелязани - много минувачи също се спираха и предлагаха помощта си, споделяха впечатления, доволни, че нещо такова се случва в парка.
Това не е единственият пример. След поредното издание на националната кампания „Почисти и разкраси с Cif", Никол действително вижда промяна не само в средата, но и в начина на живот на локалните общности, на тяхното мислене. Именно това е и мисията на Cif като бранд в дългосрочен план. Реакциите на хората, обратната им връзка - всичко това е много мотивиращо и показва на екипа, че е на прав път!
Unilever вярва, че всеки се нуждае от добър, пъстроцветен, позитивен пример - който да онагледи, че промяната наистина е възможна и за нея са необходими малко общи усилия.
Привечер удовлетвореният колектив си тръгна от поляната, оставяйки след себе си малък градски шедьовър и някъде наоколо - един невидим Чеширски котарак с доволна усмивка.