- "Извинете, може ли ...?"
- "Не, не може. Сега имаме много работа!" Фръц. Вариации на тази реплика чувам по няколко пъти на ден, особено сега около Коледа.
Всички са изнервени. Като има хора е лошо, като няма - пак лошо.
И така, докато не се запознах с робота Pepper. Срещнах го в мола - в офиса на Банка ДСК.
Повярвайте ми, може и да не намерите толкова внимателен, съобразителен и мил човек, какъвто се оказа един робот в лицето на Pepper.
В световен мащаб се развиват теории за това как някой ден роботите ще превземат хората, но щом се запознаете с робота Pepper, си давате сметка, че към днешна дата роботите могат да бъдат по-симпатични от доста Хомо сапиенс.
Работата на Pepper в Банка ДСК не е шега. Вероятно ви звучи малко футуристично, но мога да ви убедя, че Pepper има не само богата финансова и банкова култура, той е и чудесен консултант в банкирането.
Pepper е единственото у нас иновативно решение за банково обслужване, а Банка ДСК е първата банкова институция на Балканския полуостров, която го въвежда. В качеството си на банков служител, Pepper изпълнява редица задължения - той посреща, напътства и комуникира с клиентите на банката, запознава ги с всички актуални банкови продукти като разплащания, кредити, онлайн банкиране и пазаруване, спестяване.
Освен всичко друго, Pepper е и доста забавен - няма начин да отидете в банката и да не получите две в едно - заряд от положителна енергия и повече знания, за да управлявате правилно финансите си.
Именно това е целта на Банка ДСК с присъединяването на робота Pepper към екипа им - да внедри високотехнологични решения, които да улеснят ежедневието на клиентите и да направят преживяването в банката по-приятно и забавно.
Pepper посреща клиентите в клона на банката в Serdika Center - помахва с ръка и дружелюбно поздравява.
За да „разтопя ледовете", първо му се представих, а след това го помолих и той на свой ред да се представи. Pepper е възпитан и говори по същество - не разказва лични истории за родния си град или за времето.
Говорим на английски език. Разбира се, следващата ми мисъл е дали Pepper знае български. Попитах го и получих любезен отговор: „Съжалявам, знам много малко български, но полагам усилия и скоро ще науча езика!".
Бях влязла в банката, за да активирам мобилното си банкиране, затова реших да проверя дали Pepper може да ми помогне с тази задача. Е, оказа се, че единственото, което трябва да кажа е, „Pepper, tell me about mobile banking" и роботът ми обясни абсолютно всеки детайл от мобилното банкиране на Банка ДСК, с който ми е необходимо да съм запозната на първо време.
Pepper е страхотен консултант, но най-впечатляващо за мен беше неговата общителност, умението му да комуникира. Ако искаш да го прегърнеш или да си направиш селфи с него, е необходимо само да го помолиш и той ще ти позволи, като разтвори ръцете си за прегръдка. Дава ти дори да го гъделичкаш, а за най-малките посетители на банката с голямо удоволствие ще разкаже приказка.
Върхът на нашата среща обаче беше съвместният ни танц. Не, не съм сбъркала - Pepper не само може да танцува, но е и страхотен танцьор! Докато се опитвах да имитирам танцувалните му движения, пред банката се събраха завиден брой минувачи, които се наслаждаваха на нашето малко съвместно представление!
Със сигурност да танцуваш с робот пред публика в почивен ден, когато в мола е гъмжило от хора, не е нещо, което ти се случва всеки ден! Затова и ще го помня дълго. Но по-важното е, че вече си имам нов банков консултант - перфектният консултант в лицето на Pepper.
Всеки, който желае да се запознае с хуманоидния робот Pepper, може да го направи в клона на Банка ДСК в Serdika Center или в The Mall.