Последният петък на ноември, точно след Деня на благодарността в Щатите, е възприет за начало на коледния пазар. Милиони потребители по целия свят трескаво следят оферти за всякакъв тип продукти и услуги.
Любопитен факт е, че името „Черен" първоначално е било символ на тълпата от купувачи, които често били причина за пътни произшествия, а понякога дори и насилие.
Фразата описва тежките поражения около задръстванията на пешеходци и автомобилния трафик в търговските зони. Днес Черен петък е един от най-печелившите дни в годината за търговците на дребно. За да насърчат повече хора да пазаруват, търговците предлагат големи отстъпки, достъпни само в този ден.
Символът на консуматорското общество отдавна се отбелязва и отвъд границите на САЩ, а у нас Черен петък също се превръща в традиция през последните години.
Тенденцията е все по-често големите търговски вериги да стартират промоциите и намаленията си преди Черен Петък и да обявяват "Черна седмица" или "Черен месец", за да изпреварят конкуренцията в привличането на потребителите.
Тази кампания е в духа на корпоративната философия на бранда, която води началото си от първооснователя Гьотц Вернер, именно - човекът да е в центъра.