Журналисти и гости се събраха в града на тепетата, за да посетят откритата преди шест месеца „Пивоварница Каменица".
Събитието е част от инициативата Национална бирена академия на Съюза на пивоварите в България.
Кампанията има за цел по прозрачен начин да запознае потребителите със спецификите на пивопроизводството и процесите, през които преминават естествените съставки на бирата, за да се получи любимата на много българи напитка.
Микропивоварната завладя присъстващите със своя формат и разнообразие от специални бири.
Участниците в Бирената академия имаха възможност да експериментират с вкусове и съставки, специално подбрани, за да изненадват познавачите и да представят категорията по нов начин. В Пивоварница се произвеждат 5 вида бира, направени с различни типове дрожди за горна и долна ферментация и специфична технология.
За гостите беше интересно да разберат, че с долна ферментация сe произвеждат класическата светла бира тип пилзен и тъмния пилс. Вайсовата бира с подправки е пиво с горна ферментация, направена със специален щам дрожди, подходящи за пшенична бира. Раle Ale и NEIPA са също с горна ферментация, но носят характера и спецификите на типичния английски стил - плътно тяло и леко плодов характер.
„Произвежданите в Пивоварница бири могат да бъдат възприети и като образователно-еталонни продукти. Идеята е посетителите да се запознаят на място не само с процеса на производство, но и да се информират и дегустират основните типове бира. По този начин всеки любител на пивото може да избере кой стил в най-голяма степен му допада като вкус, аромат и характер на напитката.", сподели инженер-технологът Иван Карагьозов, главен майстор-пивовар.
В потвърждение на това е и статистиката.
В микропивоварната на Каменица вече са проведени десетки образователни турове, в които са се включили над 2 000 човека. В същото време пивоварният комплекс е посрещнал повече от 20 000 посетители.
„Пивоварница Каменица има новаторска роля за развитието на бирената култура в страната. Колегите имат съществен принос за цялостния облик на сектора, разширявайки категорията и предоставяйки база, ресурси, експертиза и опит в създаването на нови вкусове и видове бира. В голяма степен това се стреми да покаже и Националната бирена академия. В Пивоварница са разработили и иновативно меню, което да хармонира на различните стилове пиво и същевременно - да е подходящо за балансираното хранене.", коментира Ивана Радомирова - изпълнителен директор на Съюза на пивоварите. Най-голямата кулинарна изненада са приготвените с бира ястия, екстравагантните малцови крокети и салатата с малц.
По време на събитието домакините представиха развитието на „Каменица" АД. Предприятието поставя началото на пивоварната промишленост в страната през 1881 г. 130 години по-късно компанията е част от мултинационалната група на Молсън Корс и оперира с пивоварния завод в Хасково и микропивоварната в Пловдив.
За последните 5 години вложенията на компанията в дълготрайни материални активи надхвърлят 60 милиона лева. Над 4 милиона са инвестициите в новия пивоварен комплекс в Пловдив. 61 милиона лева са приходите за бюджета на страната от внесените от „Каменица" АД акцизи и ДДС през изминалите 18 месеца.
Тази година компанията е разширила пазарното си портфолио с 6 нови продукта. Към тях се добавят и 5 вида специални, ръчно-приготвени бири на Пивоварница Каменица.
Компанията продължава интензивно да инвестира не само в марките си и на пазара, но и в развитието на служителите си чрез различни програми за обучения, менторство и коучинг.
Гордост на днешната пивоварна компания е, че в далечната 1892 година с марката Каменица се произвежда първото тъмно пиво в страната, а в най-новата история на индустрията „Каменица" АД първа предлага на потребителите безалкохолно пиво и бирени миксове.
През 2015 г. в пивоварната в Хасково е пуснат в експлоатация първият в страната анаеробен реактор за производство на биогаз. Предприятието е едно от най-съвременните в мултинационалната група на Молсън Корс, където постепенно се внедрява и международно признатата система за ефективност на процесите - World Class Supply Chain 2.0 (Верига на доставки от световна класа 2.0).
След провеждането на тура в „Пивоварница Каменица" Националната бирена академия продължава със специализирани събития с експерти от бранша и научни изследвания за пивото.
През 2019 г. Академията на Съюза на пивоварите беше отличена с награди за прозрачни и отговорни комуникации към потребителите от БДВО, а от BAPRA и b2b Media - за иновативна образователна кампания, което е явно доказателство за резултатите от инициативата.