Рекламите, които са толкова скучни, че не можеш да ги пропуснеш

IKEA обича да се представя като бранд, който черпи вдъхновение от ежедневието на хората. В родната си Швеция те се доверяват на слогана "Там, където животът се случва".

Това доведе до серия от емоционални рекламни клипове, в които има развод, самотни родители и дори бавното разпадане на връзката между баща и дъщеря.

Но в допълнение на патоса винаги можем да оценим и ироничното чувство за хумор. То се проявява по неочакван начин в серия от YouTube реклами, които имат за цел да накарат хората да не ги прескачат.

Да създадеш нещо, което "не може да бъде пропуснато", не е новост. Но за разлика от Geico или Vestel, които привличат зрителя с клоунски смях или ударно представяне на рекламното съдържание, IKEA пое по обратния път.

Те направиха безкрайно дълги клипове, които показват точно колко скучен може да бъде животът на някои хора. Резултатът е "Неустоими безцелни TrueView реклами" - толкова досадни, че са почти хипнотизиращи.

Отнема около пет секунди до момента, в който можете с един клик да прескочите TrueView рекламата в YouTube. Това кратко време обаче може да ви се стори като вечност, докато стигнете до това, за което всъщност сте дошли.

Странното в тази рекламна кампания е колко е завладяваща - сякаш забравяш какво всъщност си искал да изгледаш.

Защото тези неустоимо безсмислени реклами имат бавно движение като в телевизията. В пространство, в което съдържанието става все по-бързо и все повече се опитва да завземе вниманието ви на момента, актьорите тук ви молят да ги прескочите, защото всъщност няма нищо специално за гледане. На всичкото отгоре рекламите са по цели пет минути дълги.

Можете да видите например ленив тийнейджър, който мие съдовете, или двама мъже, които играят канадска борба в бар - обградени от приятели. Това е точно обратното на ситкомите. Имате чувството, че борбата се случва просто защото героите нямат нищо друго за правене.

Това е шведският еквивалент на безцелното шофиране наоколо, защото няма какво друго да правите.

Не на всички спотове им липсва усещане за развръзка, въпреки че такава няма в нито един. В един от клиповете двама тийнейджъри се опитват да стигнат до леглото... и не успяват, защото просто няма да спрете да гледате.

Клипът ще завърши както много от тези нощи го правят - с момчето, само на дивана, гледайки телевизия и прегръщайки възглавница. Дори не се чувствате зле, че са ви го преразказали.

Според агенцията "Akestam Holst" средната продължителност на гледане сред таргетираните зрители е около три минути - далеч повече, отколкото доста брандове могат да се надяват за техните усилени опити да съберат ценно съдържание в пет секунди, които са им отредени преди "кликът на смъртта".

Дали е преобърната психология, чист смях или нещо друго? Фернандо Песоа казва, че човек трябва да направи съществуването си монотонно, с цел да избяга от монотонното. Може би е прав...

Новините

Най-четените