"Бургаско" е най-бързо развиващият се бранд в България в категория бира по пазарен дял в обем за 2021 г. спрямо 2020 г. според NielsenIQ RMS.
Данните са за 12-месечния период, приключващ на 31.12.2021 г., и обхващат ритейл пазара на бира в България (вкл. и петрол канала).
Според статистиката брандът показва устойчивото развитие и растеж през последните години.
"Щастливи сме, че Бургаско се превърна в толкова разпознаваем и любим бранд за много българи. Логично е да го свързваме с лятото и морето, но данните показват, че марката все по-често е предпочитаният избор не само на регионално, но и на национално ниво. Това може само да ни радва, защото е ясно свидетелство за качеството на продукта и ангажираността на потребителите с него", казва Десислава Даковска, Старши бранд мениджър "Локални марки" в "Каменица" АД.
От компанията уточняват, че този успех, освен плод на целенасочените усилия на компанията, е и резултат от националния план за развитие на марката.
По повод 50-годишнината на бранда през 2021 г. "Бургаско" стартира редица активности за феновете си, посвещавайки и кампания на своя роден град.
Посланието "Ние сме Бургас" е част от плана за създаването на устойчиви връзки в потребителското съзнание между "Бургаско", морето и усещането за лято, но и не само.
От "Бургаско" са създали и специално видео, в което показва уникалността, чара и защо Бургас е по-различен от всички други градове.
Тази година кампанията продължава с пълна сила в родния град на марката. Комуникационните материали и визии са вдъхновени от и показват истински бургазлии - емблематични хора от града и собственици на местни магазинчета и заведения.
От създаването си през 1971 г. до момента "Бургаско" бележи сериозно развитие по пътя си от един от най-разпознаваемите регионални брандове към предпочитана марка бира в национален мащаб.
Лидерските позиции, които заема, са свързани с ключовите послания, които компанията стратегически развива. Бургаско носи морския дух на родния си град и говори на аудиторията 25-39 г., която в забързаното ежедневие има нужда да избяга на спокойно и безгрижно място.
"Задълбоченото проучване на профила на потребителите на бранда показва, че те търсят повече освежаващи моменти, релакс, свобода и баланс в ежедневието си. Преживяването, което носи "Бургаско", казвайки "Отпусни се, морето е тук", дава именно тези усещания и е в основата за успеха на бранда", уточняват още от компанията.