"На една крачка или на един клик - изборът е Ваш."
Това е мотото на dm България, с което веригата отвори една нова страница в развитието на бранда с откриването на своя онлайн магазин. На по чаша просеко и елегантна коктейлна храна, точно след дъжда в петъчната вечер на 16 септември, екипът на компанията заслужено отпразнува с приятели и гости този най-важен за годината момент от развитието на dm.
Партито на страхотната тераса на Hyatt Regency откри за всички присъстващи гледка към залеза над цялата централна част на столицата, но и поглед навътре към някои от стилно аранжираните и достъпни за всички продукти от портфолиото от над 8200 артикула, които вече могат да бъдат открити от потребителите на www.dm-drogeriemarkt.bg.
За доброто настроение на всички гости се погрижи водещият Георги Блажев. В духа на обичайния си хумор той ни представи и специалните изненади за вечерта - ексклузивните отстъпки за първи клиенти на онлайн магазина и ексклузивните гост-звезди, които добавиха музикален и кулинарен щрих на събитието.
Винаги заредената с положителна енергия Михаела Филева успя да провокира възрастни и деца да затанцуват в нейния ритъм под звуците на "Латино сеньорита" и "Опасно близки". Шеф-готвач Николай Бойков тайничко ни очакваше с... нещо, което възрастните не хапват в петък вечер - американски сладки палачинки, приготвени изцяло с продукти от био щанда на dm България, които вече могат да бъдат закупени и от онлайн магазина.
"Стремим се да сме винаги близо до нашите клиенти, да разпознаваме техните потребности, да ги надграждаме, и именно с тази стъпка ще успеем да осигурим преживяване на по-високо ниво в dm България - както виртуално, така и офлайн във физическите ни магазини", сподели с леко разтреперан от вълнение и гордост глас Цонка Иванова - Терзиева, управител "Маркетинг и снабдяване" на dm България, непосредствено преди да покани до себе си на подиума колегите си - едни от главните виновници за успешната реализация на проекта, в който са участвали над 100 души.
Интензивната подготовка на онлайн магазина е отнела малко повече от година, като през изминалото лято основният фокус е бил върху добавянето на хиляди артикули в страницата, така че клиентите на dm България да могат да открият в новосъздаденото специално за тях онлайн пространство всичко, което да отговори на техните потребности.
Предлаганият асортимент в категориите Грим, Грижа и парфюми, Коса, Мъжка козметика, Здраве, Храна, Бебе и дете, Домакинство и други, продължава да се разширява.
Любопитна за предимствата, които онлайн магазинът предлага, побързах да надникна в него още на място, с помощта на представителите на бранда, които съдействаха за лесната и успешна регистрация на всеки желаещ сред присъстващите.
Онлайн платформата се оказа вече адаптирана за удобно отваряне и през мобилни устройства, както успях да се уверя по време на партито, отделяйки няколко минутки да се запозная с разбираемия ѝ и лесен интерфейс. Специални предложения и адаптирани към клиента услуги очакват потребителите, които изберат да се регистрират в "Moят dm акаунт".
Особено заинтригувана съм от опцията за експресно получаване в магазините на dm, което поне за мен няма аналог в досегашното ми онлайн пазаруване. Какво означава това?
След регистрацията си на www.dm-drogeriemarkt.bg, на потребителя му остава само да избере своя любим физически dm магазин, който се намира на най-удобно за него място.
След това процедурата е позната - харесваш си предпочитани продукти от асортимента на приложимите за експресна доставка артикули, добавяш ги в потребителската си количка, извършваш онлайн плащане, и след максимум три часа твоята покупка ще те очаква в избрания от теб dm магазин. Услугата е напълно безплатна за всички регистрирани в "Моят dm акаунт" потребители.
Разбира се, стандартната доставка до дома или офиса също съществува като опция. При покупка на стойност над 100 лева тя също е безплатна.
Опциите за онлайн покупка и доставка са съобразени с ежедневието и динамиката на клиентите - например на тези от тях, чието работно време съвпада с това на физическите магазини на dm България. Сега те вече ще имат възможността да разгледат спокойно и да подберат желаните покупки по всяко време.
Цялата идея зад онлайн магазина и възможностите, които той предлага, е интуитивна, следва клиентските нужди, разказва ми Цонка Терзиева на по чаша вино след последните акорди от музиката на Михаела Филева, докато Луната вече изгрява, а издайническият аромат на палачинки вече подсказва каква ще е следващата изненада за вечерта.
"Клиентите са в центъра на всичко, което правим", добавя тя.
"Стремим се с всяко свое действие и решение, да сме винаги една стъпка по-близо до тях. Очаквам динамиката на комуникацията ни с клиенти след откриването на онлайн магазина да бъде много по-пълноценна, защото незаменимото при дигиталната посока е, че дори и без да направи онлайн поръчка, потребителят ще има възможност да разгледа много по-подробно и да се информира. Клиентите ни, особено дамите, винаги са обичали да прекарват много време в разглеждане и сравняване на продукти във физическите магазини и очакваме онлайн магазинът да обогати тези им възможности за търсене."
По думите ѝ някои клиенти ще поръчат онлайн, а други ще посетят физическите магазини по-късно, за да открият на живо това, за което са прочели.
Ключов аспект от онлайн магазина, който не е пряко свързан с покупки, е възможността за предоставяне на много по-задълбочена и детайлна информация под формата на полезни съвети, идеи, рецепти (като например за палачинки!), препоръки за кожата, здравето и грижата за външния вид според сезона.
Симбиозата на тези типове съдържание превръща виртуалната платформа в уникална комбинация между онлайн магазин и електронно списание. "Със сигурност онлайн и физическите ни магазини ще се допълват взаимно", категорична е Цонка Иванова-Терзиева.
Тя успява да отговори и на най-важния лично за мен въпрос - устойчивите продукти ще бъдат индикирани ясно и достъпни за покупка и в онлайн магазина на dm България.
Индикацията съответства на зелените етикети във физическите магазини и обхваща както биопродукти, така и продукти с по-нисък въглероден отпечатък. От една година насам dm България предлага и изцяло климатично неутрални продукти и това портфолио ще се надгражда допълнително и за в бъдеще. Въпросът ми изобщо не изненадва Цонка Терзиева, тъй като нарастващият интерес на клиентите към зеленото мислене, се наблюдава все повече в съвременността.
Клиентското обслужване на dm България отговаря за нуждите и наблюдава интересите на потребителите, като постоянно обработва запитвания и се стреми да отговори на абсолютно всички тях.
"Получаваме обратна връзка от клиентите си постоянно - било то в директно общуване, било то в различни проучвания на техните интереси и нужди," обобщава Цонка Терзиева.
И онлайн магазинът на dm България доказва това. Припомням си с усмивка първия път, когато съм прекрачила вратите на физически магазин на веригата, като студент преди около десетилетие.
Най-добрата ми приятелка Александра ме беше завела в магазина в подлеза на СУ "Св. Климент Охридски", за да ми докаже, че мога да си намеря качествена козметика на цени, подходящи за бюджета на второкурсник. Тогава ѝ казах, че ѝ се сърдя много, защото вече ще ми е трудно след лекции да не се отбивам там ежедневно. После ангажиментите и работното ми време промениха това.
Сега, с онлайн магазина, очаквам да се завърна към този свой студентски навик. Но за това ще мисля по-нататък. Първо - палачинки.