Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

БНТ се готви да покаже ново лого и визия

Така изглеждат рекламните билбордове на БНТ, които се появиха в София през уикенда Снимка: Webcafe.bg
Така изглеждат рекламните билбордове на БНТ, които се появиха в София през уикенда

Ако се разходите в София и се вгледате в билбордовете, няма начин да не ви направи впечатление нещо, което не се вижда често - БНТ присъства със свои рекламни пана.

Визията заимства фона от емблематичната ТВ-графика на Стефан Кънчев - създател на оригиналната "антена" на Българската телевизия, а слоганът на рекламата е "Първата програма.". В центъра е поставено по-различно, квадратно лого с инициалите на обществената медия.

Това не е новото лого на някой от каналите, но е част от цялостната визия, победител в конкурса за нов графичен знак, който беше обявен през юни 2018 г. Билбордовете са "тийзър кампания", която ще продължи няколко дни или седмици, преди да бъде показана новата идентичност на БНТ.

Конкурсът за графична опаковка вече е приключен, като има избран победител. Очаква се той да бъде обявен в дните около началото на есенния сезон, каза директорът на "Маркетинг и комуникации" в БНТ Герасим Славов пред Webcafe.

Последната голяма промяна в корпоративната визия на БНТ се случи през 2008 г., когато беше избрано червеното "кубче" с графиката на Стефан Кънчев от 1959 г. като основно лого, заедно с вариации в зелено и синьо за каналите БНТ2 и БНТ Свят.

Еволюцията на графичните знаци на БНТ

Новото лого на БНТ трябва да бъде в основата на корпоративната идентичност на телевизията и да символизира обществената й функция, нейните традиции и цели като национална институция.

Графичните знаци на четирите програми ще са производни на основното лого или ще са свързани с него, като трябва да отразяват особеностите на съответния канал:

БНТ 1 - политематичен профил с акценти върху новините, силната публицистика и документалистика, източник на достоверна и обективна информация, който образова и забавлява;
БНТ 2 - политематичен профил с културно-образователна насоченост;
БНТ 3 - специализиран профил със спортно-развлекателна насоченост;
BNT World - политематичен профил, излъчващ програма за българите в чужбина.

Оригиналната визия на Българската телевизия, създадена от графика Стефан Кънчев

Източник: stefankanchev.com

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените