Неуспешни, непопулярни, ненужни: автомобилните компании отново прочистват моделните си гами, за да отговорят по-адекватно на предпочитанията на клиентите. Предлагаме ви селекцията на германското списание Focus на автомобилите, които може би няма да изкарат до края на следващата година и ще бъдат пратени в историята. При някои от тези автомобили сбогуването е планирано, тъй като на пазара излиза заместникът им, други вече официално се пенсионират, а трети просто не се оказаха достатъчно добри, за да оцелеят на пазара.
И когато дойде време за раздялата с тези модели, не забравяйте нещо много важно, дилърите ще ви предложат големи отстъпки, за да се разделят с колите, които отлежават при тях.
И така, които са тези модели, които до края на следващата година вече няма да са сред нас?
Skoda Roomster
Семейният миниван винаги се е радвал на приличен интерес от страна на клиентите. С двигатели с мощност между 70 и 105 конски сили Skoda не предложи кой знае какъв избор, но пък чехите се постараха Roomster да добие SUV вид с версията Scout. Roomster си отива, но ще има наследник, който обаче ще е по-скоро баничарка, а не комби с висок покрив.
Mercedes GLK
GLK винаги се е отличавал със собствен характер, въпреки че предлагаше твърде малко пространство на борда за високата си цена. Неговият наследник GLC е по-закръглен, но и по-просторен. На изпроводяк GLK ще е добра сделка - все пак дизеловите версии на модела са изгодна инвестиция.
Mini Coupe
В този модел от Mini успяха да комбинират недостатъците на купето с тези на компактен автомобил, при това на цена от над 20 000 евро (в Германия). Със сигурност, Mini Coupe ще се превърне в колекционерска ценност. Но ако наистина имате нужда от Mini Coupe, то най-добре да си купите Paceman.
Volkswagen Polo BlueMotion
Още преди да се развихри дизеловият скандал, ударил Volkswagen заради измамите при отчитане на вредните емисии, компанията реши да изхвърли от производствената си програма малките и изключително икономични дизелови модели. Печалбата от Polo BlueMotion се оказа пренебрежимо по-малка от тази от Polo TDI, така че тази версия отива в историята.
FIAT Freemont
Семеен и просторен автомобил, мощни дизелови двигатели, високи нива на оборудване, дори задвижване 4х4 като опция и всичко това на изгодна цена? Да, FIAT ви предлага Freemont. Всъщност, това е Dodge Journey, а представянето на модела на пазара в Германия се оказа катастрофално слабо. Freemont не е идеалния градски автомобил, но може би ще остане на някои други европейки пазари.
SEAT Altea
Отмирането на вановете продължава: в SEAT вече погребаха Altea през 2015 година. Това не е толкова лошо като се има предвид, че последния фейслифт на модела беше през 2009 и говорим за морално остарял автомобил. Но ако срещнете този автомобил на добра цена, то сделката ще си струва. Ако не, VW Golf Sportsvan/Touran, Ford B-Max или Renault Scenic са по-модерните му алтернативи.
Suzuki Grand Vitara
Всъщност, новото поколение на Vitara замества и Grand Vitara, въпреки че автомобилът е с 30 сантиметра по-къс. Grand Vitara от 2012 е завършен офроуд автомобил, а новото поколение на Vitara вече спада към SUV моделите.
Land Rover Defender
Новината, че Land Rover пенсионира Defender, изстреля нагоре цените на последните екземпляри. Все още предстои да разберем какво ще се появи на мястото на култовия модел, а последните версии на Defender ще са сред най-ценните за колекционерите.
Renault Koleos
Знаете ли, че Koleos се продава в Южна Корея като Samsung Q5? Това е и най-интересното нещо, което може да се каже за Koleos. Корейско-френският продукт не се представи добре на европейския пазар, а фейслифтът на модела също не помогна. Нещата обаче стоят по-различно с наследника му Kadjar, който се приема ентусиазирано на пазарите, където дебютира и бързо печели клиенти с добрата си техника и модерен дизайн.
Porsche 918 Spyder
При появата на модела беше ясно, че производствената серия ще е от 918 коли - и всички те вече са продадени. Оттук нататък цените им само ще се качват, а феновете на марката ще чакат следващия хибриден супер автомобил на Porsche.
Mazda 5
Mazda 5 не винаги е била в сянката на VW Touran и компания. С развитието на модела продажбите започнаха да спадат, но дори и в Mazda няма да им е мъчно за тази раздяла, новите SUV модели CX-3 и CX-5 ще постигнат много по-добри пазарни успехи.
Renault Laguna
Третото поколение на Laguna не успя да повтори успехите на предшественика си, въпреки че огромната част от слабостите на предишния модел бяха отстранени. На мястото на Laguna и Latitude идва Talisman, който има потенциал да е изключително успешен.
Peugeot RCZ
Мнозина приемат RCZ като успешния френски отговор на Audi TT, но и този модел отива в историята. До края на 2014 моделът постигна над 60 000 продажби, въпреки че става въпрос за автомобил, базиран на шасито на предишния 308 и сглобяван от Magna Steyr в Австрия, което се оказа скъпо упражнение.
И една цяла група модели...
В историята отиват няколко интересни, но неуспешни кабриолета: Renault Megane CC, Peugeot 207 CC и 308 CC. Вече е ясно, че концепцията за кабрио версии на достъпните масови модели, не работи. А и целият пазарен сегмент на кабриолетите се сви с 25%, което също не помогна на осъдените.