Какво трябва да направиш, за да се конкурираш с високия клас европейски автомобили? Първо, да направиш впечатление. И второ - да предложиш съотношение между цена и качество. Infiniti знае това най-добре. Всички модели на марката имат своя линия, която не се опитва да копира модата при големите.
От Infiniti знаят, че ги бива в дизайна и смело налагат собствена линия - агресивна, спортна и едновременно с това мека, с едни характерни овали, които напомнят извивките на човешкото тяло.
Infiniti QX 70 S не е нов модел, дори обратно - първата му модификация излезе през 2009 г. като FX. Това е моделът, с който японската марка стъпи на терена на най-добрите в Европа - BMW и Audi.
Срещали сме го често на пътя, но никога не сме го карали.
Първото впечатление е, че луксът е точно, както ни обещават. Японците не са пестили от кожа и алуминий и екстри.
Вратата е тежка и дебела, а моторът се пали със звук, който обещава добре да си прекараме на пътя. Усещането е, че ще се кара нещо много голямо, което се дължи на дългата предница и на облите и изпъкнали калници.
QX 70 S е дори по-къса с 6 см. от Audi А6 Avant, но поради тежестта от близо 2,2 тона и височината, наистина чувството е за много голям кросовър.
Вътре визията на таблото е по-скоро консервативна, използвани са висок клас материали, а усещането за класика идва и от централно разположения часовник с аналогова визия.
Infiniti QX 70 S имат собствена концепция за разположението на уредите, която не е неудобна, но просто е по-различна от това, което сте свикнали.
Може би единственото слабо място в интериора е мултимедийният екран, софтуера на който подсказва, че моделът не е много нов.
Колата обаче има камери, които осигуряват видимост от всички страни. Със система за видео наблюдение на 360˚ (Around View Monitor) с индикатор за движещи се обекти (Moving Object Detection) и предна и задна радарна система е лесно да виждате и маневрирате дори и на най-тесните места.
Нашият мотор е 6 цилиндров дизел със 7 - степенна автоматична скоростна кутия и скорости от волана в случай, че искате да карате в ръчен режим. Всъщност не просто лостчета, а магнезиеви лостчета.
Конските сили са 238 при 3750 об/мин. Ускорението от 0 до 100 е между 8 и 9 сек.
Превключването на окачването в спортен режим става с копче, което е разположено под скоростния лост. Определено разликата в поведението на колата е голяма. Но като цяло усещането е за повече комфортна, отколкото хипер спортна кола. Би била идеална за дълъг път, дори и ако пътуват 4-ма възрастни. Седалките са едно от най-добре направените неща в колата, включително и задните.
Управлението ще хареса повече на тези, които предпочитат кола с по-тежък волан. Нещо за отбелязване: той не става много по-лек при ниски скорости и маневриране.
На фона на цялостния тренд кросовърите да са между 150 и 190 конски сили, със своите 238 коня и 6 цилиндров двигател Infiniti влиза на един пазар с премиум брандове като BWM и Audi.
Стартовата цена на S Premium модела, който можете да разгледате във фотогалерията е 129 580 лева. Той е оборудван с 21 цола гуми с алуминиеви джанти и аудио-система Bose с 11 високоговорителя.