Новият Opel Corsa е вече тук - с нов дизайн, по-добро поведение на пътя и нова и допълнена гама двигатели. Какво обаче ни направи най-силно впечатление в този автомобил?
Петото поколение на субкомпактния модел на Opel - Corsa е вече факт, а автомобилът е сред най-добре продаваните на европейския пазар - 12,4 милиона бройки за 32 години. Колко е важeн Corsa за Opel казва статистиката - всеки четвърти автомобил с емблемата на марката е Corsa.
В Западна Европа Opel Corsa заема 4-о място по продажби в своя сегмент, а с представянето на новия Corsa E това може да се промени. Тук са някои от най-популярните автомобили: VW Polo, Renault Clio, Ford Fiesta и т.н, но новостите на борда на Corsa имат важно значение за предстоящите успехи: нова ходова част, по-добро управление, ново поколение бензинови двигатели, подобрени дизели и не на последно място - още по-рафиниран дизайн.
Corsa е важен елемент от една истинска революция на Opel, която до 2018 трябва да осигури на клиентите 17 нови двигателя и при този модел се срещаме с новия 1-литров турбо мотор, както и с по-мощният 1,4-литров агрегат, също с турбо.
За Opel Corsa ще потърсим мнението на двама различни души - мъж и жена, които имаха възможност да я покарат известно време и ще видим какво им е направило най-силно впечатление.
Тя: Признавам, и мен дилемата между големите коли за дълги разстояния и малките градски бръмбари винаги ме е обърквала. Да се измъкнеш бързо от концертната зала, безценно, но да няма как да метнеш повече от един приятел и едно куче за уикенд до морето... Доскоро този въпрос изглеждаше неразрешим, докато колите от класа на Opel Corsa не започнаха да растат на размери.
Моделът все още се приема като градски, но в същото време може да закара вас и приятелите ви/семейството ви доста далеч. Германският прагматизъм е осигурил място за четирима човека в купето, въпреки че това донякъде се е отразило на обема на багажника.
Няма по-досадно нещо от неудобна седалка, но в това отношение при Corsa нямам притеснения - достатъчно дълга хоризонтална част, добра странична опора и система за затопляне в студените зимни дни. Към това с удоволствие прибавям автоматичното размразяване на предното стъкло (отнема броени минути) и отоплението на волана - приятни допълнения за студените зимни дни.
Признавам, че дизайнът на колата ми прилича на този на предходното поколение, но най-приятната изненада е когато седнеш зад волана - нов и свеж интериор, много добре подредени уреди и режим City за работата на волана - последното винаги помага в натоварения градски трафик. За улеснение идва и системата за паркиране, която изчислява най-добрата траектория на движение и дистанцията до околните предмети, така че да не се блъснете в тях.
Нещо много важно - с Corsa се свиква бързо, колата е приятна за управление, реагира предвидимо и пътуването не те натоварва, а присъствието на борда на инфотейнмънт системата IntelliLink е страхотна идея - системата осигурява свързаност със смартфони електронни устройства, но навигационното приложение BringGo не може да замести пълноценната навигационна система.
Той: Харесвам Corsa още от поколение В и категорично не съм съгласен с определението, че това е дамски автомобил. Предпоследното четвърто поколение ми се видя малко безлично, а еволюцията на дизайна в посока на чертите на Adam е може би по-добрата идея от това да се търси напълно нова посока на това как да изглежда автомобилът.
Може да е странно, но мъжете обръщат повече внимание на дизайна на екстериора, отколкото на това как изглежда салонът на колата. Важното е да удобен и добре подреден - при Corsa това е налице - добре оразмерени уреди, достатъчно дебел волан и интуитивно разположение на превключвателите.
Corsa се кара лесно, свикването с габаритите й отнема съвсем кратко време, обзорът във всички посоки е добър и е време да видим как се представя новата гама бензинови двигатели. Както може да се очаква 3-цилиндровия 1-литров мотор с турбо с мощност 90 конски сили се чувства отлично в градски условия и не съвсем на магистралата. В града моторът осигурява отлична динамика, нисък разход на гориво, а като допълнение идват тихата му и балансирана работа. На магистралата на моменти моторът се товари малко повече и не му достига мощност на ниски обороти.
Но при версията с 1,4-литров турбо мотор със 100 конски сили тези негативи изчезват, а силните страни на двигателя са си същите. Според мен, комбинацията на който и да е от тези два мотора с напълно новата 6-степенна механична трансмисия прави автоматикът излишен, а и с нея моторът реагира доста по-живо.
Corsa не е подходящият автомобил за многолюдното ви семейство, но може да е верен помощник за ежедневно шофиране, дори и на по-дълги разстояния.