"OMG! GSE" възкликват от Opel и има защо. Новият Opel Mokka GSE в рали варианта си влиза в серийно производство с редица подобрения по дизайна и представянето на пътя.
Първите продуктови снимки на модела вече са тук и спокойно можем да кажем, че ни карат да поискаме да притежаваме точно Opel.
Първите детайли, които правят впечатление, са звездовидните елементи на джантите и дисковете на спирачките в яркожълто, които намекват за мощност и скорост.
Opel Mokka GSE е замислен да изглежда максимално младежки и модерен.
Това ще е най-бързият изцяло електрически модел на бранда и видът му всячески подсказва за постижението.
От двете страни под вратите наднича надписът GSE, за да не забравяме, че пред нас е модел от рали серията на немската компания. Към това прибавяме стеснени и удължени LED светлини на мястото на предните фарове.
Муцуната на Opel Mokka запазва характерния си вид, само получава някои подобрения, които да я вкарат в 2026 г., когато електромобилът ще е по автосалоните.
Тъй като колата е директно заимствана от рали прототип, тя запазва впечатляващо леко за електрически автомобил тегло - 1600 килограма. То се комбинира с три режима на шофиране - спортен, разбира се, както и екологичен за пестене на батерия и нормален, при който се вдигат до 180 км/час.
Иначе максималната скорост на електромобила е около 200 км/час при оптимални условия.
В интериора няма особени изненади - спортни седалки, отново с жълти детайли и изработени от алкантара (висококачествен синтетичен велур). Точно пред погледа на шофьора има 10-инчов дисплей с показателите за скорост, ускорение, батерия и други.
В центъра на таблото има малко по-голям дисплей на инфотейнмънт системата.

От Opel не споделят двата най-важни фактора от Opel Mokka GSE - пробег и цена. От официалната информация знаем, че батерията е 54 киловатчаса и мощността достига до 276 конски сили.
Ускорението от 0 до 100 км/час става за 5,9 секунди и не се усеща твърде рязко благодарение на новите хидравлични амортисьори.
Затова от Top Gear предполагат, че пробегът в най-идеалния вариант ще достига 470 километра.
Предишният Opel Mokka-e имаше пробег от до 360 километра, но не се славеше със същата мощност.
Неговата базова цена беше 36 740 евро, затова подозираме, че Opel Mokka GSE ще е по-скъп заради спортните си параметри.
Най-вероятно сумата за базовия модел ще започва от малко под 50 хил. евро, което продължава да е приемлива цена за чисто нов електромобил.
Все пак говорим за по-бърз, по-силен и по-стилен вариант на Opel Mokka, който ще ни изкушава да заложим именно на немския бранд.
За американския и британския пазар електромобилът ще се появи под марката си Vauxhall.