Френският концерн PSA обмисля завръщането си на пазара в Северна Америка с марките Peugeot и Citroen. Това заяви главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес, който поясни, че френската компания ще търси растеж на световния пазар, след като отново успя да излезе на печалба.
Плановете на PSA включват завръщане освен в Северна Америка, но и в Иран, а програмата „Обратно в състезанието", която ще обясни тези и следващите стратегически ходове на компанията ще бъде представена на 5 април.
Citroen присъства на пазара в САЩ до 1974, а Peugeot ще изтегли от Щатите през 1991 година.
Таварес призна, че завръщането в Щатите ще е трудно, като се има предвид, че PSA няма изградена дилърска мрежа в САЩ и Канада, а освен това няма и производствени мощности на континента. Вносът на автомобили от другите заводи на PSA ще ги оскъпи, което ще се отрази на шансовете на моделите на Peugeot и Citroen на местния пазар.
Със сигурност новата луксозна марка на Citroen - DS, ще се развива глобално. В момента моделите на DS се предлагат само в Европа и Китай, а компанията участва като партньор на Virgin Racing в световния шампионат за електромобили Формула Е. Превръщането на DS в глобална марка задължително ще включва и лансирането й на пазара в Щатите.