Това лято Maserati показа, че ще продължи да се придържа към курса, който пое преди пет години. А именно да затвърди мястото си при спортните автомобили.
През 2020 г. италианците представиха MC20, който се оказа много важен за тях поради няколко причини. Най-голямата е, че под капака му сложиха Nettuno двигателя, който е изцяло разработка на инженерите на Maserati.
Пет години по-късно е време за фейслифт на MC20, който не промени драстично силуета на колата, а името ѝ.
MCPura е запазила всички силни страни на MC20 и дори е успяла да надгради. Убедих се в това от първа ръка по време на международния тест драйв на Maserati MCPura в Северна Италия. Както и да поговоря с някои от експертите на Maserati за всички обновления по колата.
Ето и някои бързи, но любопитни факти за новата спортна кола на италианците:
Ускорението
 
            То със сигурност вълнува всички любители на спортните коли. И има защо. По официални данни на MCPura са ѝ нужни едва 2.9 секунди, за да развие от 0-100 км/ч.
Тествахме въпросното ускорение, но забравихме хронометъра, защото дъхът ни спря, когато Nettuno двигателят ни изстреля напред.
Опитът ни е показал, че много производители леко надценяват колите си, когато дават статистиката за ускорение. И обещават по-оптимистични показатели от тези, които могат да се постигнат в реални условия.
А в реални условия никой не следи за точната температура на въздуха, настилката, гумите, какъв е наклонът и т.н. Защото всички тези фактори са водещи при постигането на оптималното ускорение.
Но Maserati са подходили много отговорно към даването на тази статистика. Давиде Клуцер, който е отговорен за продуктовите и корпоративни комуникации в Maserati, ни сподели, че тези 2.9 секунди са консервативно обмислени, преди да бъдат обявени.
Maserati просто не иска да заблуждава хората, затова дава максимално точни данни. Което е не само похвално, но и впечатляващо, защото ни навява на мисълта, че въпросните 2.9 секунди са напълно постижими.
Максималната скорост
Разбира се, че отново става дума за скорост, защото MCPura е спортен автомобил, чиито възможности са огромни.
Колата се предлага както в купе версия, така и като кабриолет (Cielo), като чисто технически всички характеристики са еднакви. Освен една.
 
            Максималната скорост на Maserati MCPura в купе версия е цели 325 км/ч. Разбира се, тази скорост може да бъде достигната (при здрави нерви и стабилни ръце) само в контролирани условия - на писта.
Любопитното тук обаче е, че максималната скорост на Maserati MCPura Cielo е с 5 км/ч по-ниска. Иначе казано - 320 км/ч. Разликата е незначителна, но наложителна заради спецификите на Cielo версията и отварящия се покрив.
 
            Същият монокок, но не съвсем
MCPura наследява най-доброто от MC20, а едно от многото неща е монококът. Той отново е направен от въглеродни влакна, за да е едновременно здрав, но и лек.
"Монококът на MCPura се различава, защото е променена дебелината му в определени точки. Така Cielo версията може да се похвали със сходна шумоизолация като при купето", ми разясни Леонардо Римини, мениджър продуктово планиране за спортни автомобили в Maserati.
Самият монокок тежи малко над 100 килограма, докато общото тегло на Maserati MCPura e под 1500 килограма. "И всичко това, без да се стига до нежелани изкривявания и усуквания", допълни Римини.
Освен това са направени фини настройки на окачването, така че италианците са успели да постигнат удивителна симбиоза между комфорт и спортно усещане.
 
         
 
 
                     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
							 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
