Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Шампионите на "Нордшлайфе"

Porsche 918 Spyder – 6.57 минути
Хибридният суперавтомобил на Porsche разполага 900 конски сили и задвижване на четирите колела. 918 Spyder ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди, а предните колела се задвижват от електромотор.
Lamborghini Aventador LP750-4 Superveloce – 6.59,73 минути
Това е по-леката и бърза версия на впечатляващия Aventador LP 700-4, като автомобилът е получил допълнителни аеродинамични елементи за по-добра стабилност при висока скорост в завоите.
Nissan GT-R Nismo – 7.08,68 минути
Специална версия на невероятния GT-R – мощност 603 конски сили, по-твърдо окачване и гуми, осигуряващи по-добро сцепление.
Dodge Viper SRT10 ACR – 7.12,13 минути
Всъщност това е пистов автомобил, който е зле маскиран като серийна кола. Задвижва се от 8,4-литров V10 с мощност 608 конски сили. Добавени са карбонов сплитър отпред, задно крило и регулируеми състезателни амортисьори.
Lexus LFA Nurburgring Package – 7.14,64 минути
Още една специална версия, насочена повече към експлоатация на писта. 10 допълнителни конски сили, общо 570, по-голям сплитър, по-голямо задно крило и няколко допълнителни аеродинамични елемента.
Porsche GT2 RS – 7.18 минути
Невероятно бърз автомобил, който е базиран на GT3 RS и е подсилен с турбо двигател. Мощността му е 629 конски сили, а атаката на пистата с механичната му трансмисия изисква специални умения.
Nissan GT-R – 7.19,10 минути
Всяка нова версия на GT-R постига по-добри времена на „Ринга”. Между 2011 и 2013 времената на GT-R се подобриха с 5 секунди, основно заради увеличаването на мощността на 538 конски сили, както и някои промени в аеродинамиката и окачването.
Corvette ZR1 – 7.19,63 минути
ZR1 е американската кола, която успява да притесни италианските спортни екзотики. Тук разполагаме със сглобен на ръка V8 мотор с компресор, който има мощност 647 конски сили.
Corvette Z06 – 7.22,68 минути
Докато дойде времето за тестовете на новия C7 Z06 на „Нордшлайфе”, феновете на Corvette ще се радват на факта, че LS7 Z06 със 7-литровия си мотор се оказа по-бърз на това трасе от Ferrari Enzo. Атмосферен мотор с мощност 512 конски сили, впечатляващо.
Lamborghini Aventador LP700-4 – 7.25 минути
700 конски сили и отлично настроено окачване, Aventador е пистов звяр със задвижване 4х4, който се измъква спиращо дъха бързо от бавните завои.
Щефан Белоф остава най-бързият човек на "Нордшлайфе" - от 1983 година насам...

Северната отсечка на легендарното германско трасе „Нюрбургринг" десетилетия наред привлича любителите на високите скорости и дори и днес се използва за автомобилни състезания. Това са 20,8 километра със 154 завоя, настилката е няколко различни вида асфалт плюс бетон, а туристическите и GT автомобилите се чувстват чудесно в „Зеления ад", както е известно това трасе.

През уикендите на трасето се събират пилоти аматьори от цяла Германия, а състезанията тук - от надпреварите в световния пистов шампионат за туристически автомобили (WTCC) до „24 часа на Нюрбургринг" се радват на страхотен интерес.

Планината Айфел, в която се намира трасето е едно от митичните за германските моторни спортове място и често осигурява непредвидимо време на отделните участъци от трасето.

Съвременният вариант на „Нордшлайфе" е невероятно привлекателен за много компании и автомобилни отбори, които се борят за постигането на колкото се може по-бърза обиколка на трасето. Факт е, че рекордът на този вариант на пистата все още се държи от покойния Щефан Белоф с прототип Porsche 956 от група С на предишната версия на световния шампионат за издръжливост, но сред производителите на автомобили всяко постижение около и под 7 минути е повод да се похвалят пред медиите. Времето на Белоф от 1983 година? 6 минути 25 секунди и 91 стотни.

Да видим кой се представя най-добре на митичното трасе, когато става въпрос за серийни автомобили. Тук обаче „сериен" е доста различно понятие - за такъв в света на супер спортните автомобили се приема модел, произведен в 500 или повече бройки. Малка производствена серия, но все пак серийно производство.

И така, по една обиколка за някои от най-известните спортни автомобили в света...

Най-четените