Северната отсечка на легендарното германско трасе „Нюрбургринг" десетилетия наред привлича любителите на високите скорости и дори и днес се използва за автомобилни състезания. Това са 20,8 километра със 154 завоя, настилката е няколко различни вида асфалт плюс бетон, а туристическите и GT автомобилите се чувстват чудесно в „Зеления ад", както е известно това трасе.
През уикендите на трасето се събират пилоти аматьори от цяла Германия, а състезанията тук - от надпреварите в световния пистов шампионат за туристически автомобили (WTCC) до „24 часа на Нюрбургринг" се радват на страхотен интерес.
Планината Айфел, в която се намира трасето е едно от митичните за германските моторни спортове място и често осигурява непредвидимо време на отделните участъци от трасето.
Съвременният вариант на „Нордшлайфе" е невероятно привлекателен за много компании и автомобилни отбори, които се борят за постигането на колкото се може по-бърза обиколка на трасето. Факт е, че рекордът на този вариант на пистата все още се държи от покойния Щефан Белоф с прототип Porsche 956 от група С на предишната версия на световния шампионат за издръжливост, но сред производителите на автомобили всяко постижение около и под 7 минути е повод да се похвалят пред медиите. Времето на Белоф от 1983 година? 6 минути 25 секунди и 91 стотни.
Да видим кой се представя най-добре на митичното трасе, когато става въпрос за серийни автомобили. Тук обаче „сериен" е доста различно понятие - за такъв в света на супер спортните автомобили се приема модел, произведен в 500 или повече бройки. Малка производствена серия, но все пак серийно производство.
И така, по една обиколка за някои от най-известните спортни автомобили в света...