Какво може да засенчи супер автомобила Р1 на McLaren? Версията Р1 GTR, естествено. А британската компания потвърди, че „серийната" версия на Р1 GTR ще дебютира в началото на март на автомобилния салон в Женева.
McLaren демонстрира развитието на P1 GTR с видео от тестовете на болида и от компанията обясниха, че съотношение мощност/тегло при новия автомобил ще е над 710 конски сили на тон. Това е с около 10% по-добро съотношение от това при „нормалния" Р1. Въпреки че досега не се е намерил нито един специалист или тест пилот, който да обясни, че на Р1 не му достига мощност. Все пак Р1 е с 903 конски сили, а се очаква, че Р1 GTR ще е с мощност над 980 конски сили.
Рецептата за създаването на Р1 GTR е впечатляваща: увеличаване на мощността и намаляване на теглото. Все още обаче няма данни за това как точно е „олекнал" Р1 при условие, че автомобилът е доста лек и на борда му няма нищо излишно, което да качва теглото му. Естествено, най-логичното предположение е, че инженерите на McLaren са използвали екзотични материали и метали, които са здрави и леки, но и много, много скъпи. Но при Р1 GTR това не е от такова значение.
Освен това, от McLaren обещават и „оптимизация" на двигателя и задвижването, което преведено на нормален език означава „увеличаване на мощността". С колко точно обаче също остава тайна. Но е почти сигурно, че става въпрос за състезателна версия на 3,8-литровия V8 мотор с две турбини, който работи с хибридна система.
Развитието на Р1 GTR е набрало сериозна скорост през тази зима, като от компанията потвърдиха да поредица тестове на писти в Европа и Близкия Изток.
McLaren P1 GTR дебютира като концепция на конкурса в Пебъл Бийч през 2014, а сега идва ред на премиерата в Женева на серийната версия на супер автомобила. Въпреки, че „серийна" е доста неточно понятие, когато става въпрос за подобни автомобили.
За кого обаче е Р1 GTR? Тук е най-лесният отговор: за свръх богати купувачи, които имат свръх високи изисквания към автомобила си. Естествено, никой от тези купувачи няма да се притесни от уточнението, че P1 GTR няма да получи разрешение за употреба по обществената пътна мрежа. Програмата на Ferrari XX даде същия резултат и никой още не се е оплакал.
Сериозните кандидат-купувачи ще бъдат поканени в Уокинг, където е базата на McLaren, за да изберат с инженерите настройките на новия им Р1 GTR. Естествено, става въпрос за специален екип инженери, които ще се грижат за развитието на този модел.
Производството на P1 GTR ще започне по-късно през 2015.