Супер комбито XF Sportbrake ще представи на автомобилния салон в Женева Jaguar, като компанията предвижда дебюта на две XFR версии с мощност 542 конски сили - едната със задвижване на четирите колела, другата - със задвижване само на задния мост.
Версията XFR Sportbrake със задно задвижване трябва да се появи в началото на следващата година, а тази със задвижване 4х4 - по-късно през 2013, като от компанията потвърдиха, че платформата на XF е преработена основно заради изискванията на американския пазар.
Комбито на Jaguar във вариант XFR, ще излезе на пазара срещу много сериозни съперници - Audi RS6 Avant, BMW M5 Touring и Mercedes E63 AMG.
Sportbrake е напълно нов автомобил от средните колонки назад, но пътното му поведение остава сигурно и стабилно, също като при седана XF, въпреки промените. Оформлението на задните колонки, което не се приема еднозначно е заето от луксозния седан на Jaguar - XJ.
Промени в дизайна на тавана на колата, както и модифицирането на рамката на задната врата осигуряват допълнителни 48 милиметра пространство в областта на главата за пътуващите отзад.
И като при всяко комби обемът на багажника е важен - при Jaguar той е 550 литра. При неговите съперници обаче е по-голям - 560 литра при A6 Avant и Touring версията на 5-ата серия, а при E-класата на Mercedes достига 696 литра. При свалени задни седалки обемът на товарното пространство нараства на 1675 литра. Audi и BMW в този вариант предлагат 1670 литра, но Mercedes дърпа напред с 1765 литра.
При премиерата на Sportbrake, автомобилът ще се предлага и с четири дизелови двигателя: 4-цилиндров с обем 2,2 литра с мощност 161 и 187 конски сили и два 3-литрови V6 с два турбокомпресора с мощност 237 и 271 конски сили.
Клиентите ще могат да си поръчват два пакета за промяна на въшния дизайн. Първият е Aero (сериен при версията S) - по-голяма предна броня и допълнителни прагове, а при Black автомобилът се отличава с матова боя и джанти, боядисани в тъмни цветове.
Все още няма информация за цените на супер комбито на Jaguar, но се предполага, че базовата версия с 2,2-литровият дизел ще стартира от около 32 000 евро на повечето европейски пазари.