Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

920 коня на стероиди: Как британци превърнаха Porsche в истински звяр

GTH Hypercar не е кола за всеки Снимка: RML Group
GTH Hypercar не е кола за всеки

Когато говорим за Porsche, самото име символизира лукс и висок статус на четири колела. Какво става обаче, когато някой реши да вдигне още повече нивото, което и без това е доста високо?

Получава се нещо като Porsche 911 Turbo S на стeроиди... много сериозни стероиди.

Става въпрос за разработката GTH Hypercar на британската инженерна фирма RML Group, която е специализирана в работата с рали автомобили. Неслучайно новото чудовище е вдъхновено и включва много елементи от легендарния модел 911 GT, спечелил 24-те часа на Льо Ман през 1998 г.

Новият GT Hypercar залага на значително олекотено шаси от карбон, по-широко междуосие в сравнение със стандартните Porsche 911, регулируем заден спойлер, масивен преден сплитер и още редица допълнения, които акцентират върху аеродинамиката.

Снимка: RML Group

Колата е създадена за наистина високи скорости на писта, но също така и да е комфортна за шофиране по пътищата.

RML Group са предвидили да произведат 39 бройки от модела, като 10 от тях ще бъдат специални изпълнения в рубинено червен или пурпурен цвят за 40-тата годишнина на компанията.

Под капака се намира модифицирана версия на познатия 3,8-литров двигател с шест цилиндъра на Porsche. Само че той е "леко" пипнат от Litchfield Motors и произвежда 920 конски сили с ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,4 секунди. Максималната скорост е 330 км/ч.

Тези, които са склонни да платят цена, започваща от 495 000 паунда (574 хиляди евро) за Special Edition модела, ще получат и допълнителни пакети оборудване, включително възможност за регулиране на височината на автомобила, предпазна клетка в купето (като за истинска рали кола) и премахване на задните седалки за допълнително намаляване на теглото.

Снимка: RML Group

"По-обикновените" варианти обаче също не са никак лоши, като те се предлагат с опции за двигатели с мощност от 600 и 750 конски сили, както и почти неограничена свобода за избор на цвят.

За жалост и джобовете на купувача трябва да бъдат почти с неограничени възможности за подобен автомобил. 

Но пък това не пречи да му се радваме и само на снимки. 

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените