От Opel изпращат една добра година и очакват следващата да е още по-силна.
Техните Opel Astra и Opel Astra Sport Tourer бяха избрани за автомобили на годината в Германия, а малко след това дойде и новината, че през 2023 г. легендарният модел вече ще се предлага и в изцяло електрически вариант.
Почти на прага на новата година компанията разкри почти пълните специфики на електрическата Astra, показа първите продуктови изображения и даде повече информация за пробег и представяне на пътя.
Топ представянето на компактния седан ще е с максимална скорост 170 км/ час и с пробег до 415 километра.
Въпреки че според бранда двата първи електрически Astra са "истински пионери", в дизайна няма особени изненади. Електромобилите са точно копие на събратята си с двигател с вътрешно горене. Те са с нисък спортен дизайн, пет врати и познатия на потребителите комфорт, който Opel предлага.
По-дългата база на най-новите варианти на седаните позволява и повече пространство в купето, както и влагането на по-мощни батерии в електрическите модификации.
Електрическите мотори на Opel Astra са с мощност до 156 конски сили. Компанията използва иновационна технология, при която 120 клетки на батериите са разпределени в 17 модула. Именно този подход към разпределянето на мощностите осигурява бързото зареждане и пробега от над 400 километра с едно зареждане.
От фирмата посочват и че спирането за зареждане няма да е дълготраен ангажимент, а по-скоро питстоп. С опцията за бързо зареждане батерията качва от 0 до 80 процента за 30 минути.
Opel Astra и Opel Astra Sport Tour не пестят както от място вътре, така и в багажника, който е с обем от 516 литра. Ако задните седалки се сгънат, обемът достига 1553 литра.
В модерно оборудваното купе водачът е посрещнат от 10-инчов дисплей на инфотейнмънт системата, като в спортната вариация седалките също са с по-ергономичен дизайн.
За щастие на шофьорите точно зад волана и точно пред очите им има втори 10-инчов дисплей с показателите на електромобила.
Софтуерът на Opel Astra вече разполага с някои приятни екстри като разпознаване гласа на собственика, интуитивно превключване между режимите на каране, поддържане шофирането в една лента и система за аварийно спиране.
Режимите на шофиране са само три - нормален, еко и спортен - но за електрически автомобил, който се цели по-скоро в семейния сегмент, това е напълно достатъчно. Цената все още не е ясна, но би трябвало да съответства на идеята за надежден и удобен, но и бюджетен електромобил.
В момента Opel Astra в хибридния си вариант струва 38 500 евро и най-вероятно напълно електрическите модели ще са около тази сума.
Срещу допълнително заплащане потребителите могат да получат тапицерия на седалките от алкантара, макар че стандартните седалки, с които идват електромобилите, са сертифицирани от немската Кампания за здрав гръб.
Джантите пък са с диамантено или с изцяло черно покритие и са 18-цолови.
Плановете на Opel са до 2024 г. всички модели на бранда да имат и своя напълно електрически еквивалент на пазара. Съвсем логично, първата стъпка към тази амбициозна цел е именно с Opel Astra като най-популярния сред колите на компанията.