През 2020 г. от Sony представиха нещо, наречено Vision-S - серия от продуктови снимки, които показваха как според компанията трябва да изглежда електромобилът на бъдещето. Тогава идеята за автомобил с бранда на Sony си остана на ниво концепция.
Междувременно фирмата пусна на пазара следващото си поколение конзоли - PlayStation 5 - които се превърнаха в дефицитна стока и все още до голяма степен са такава.
Въпреки това явно от компанията не са забравили за автомобилните си амбиции и на Изложението за потребителска техника представиха истински прототип на колата си.
Запознайте се с Vision-S 02 - компактно SUV, което има реален шанс да стигне до серийно производство.
За новия вариант на електромобила се знае малко повече от концептуалния му предшественик. На CES беше обявено, че той ще разполага с 536 конски сили, осигурявани от два електромотора. Като размери колата се доближава най-много до тези на Tesla Model Y - един от най-добре продаваните модели на Илон Мъск.
Пробегът на Vision-S 02 за момента не е ясен, но ако трябва да продължим със сравненията с Model Y, можем да предположим, че от Sony ще се целят в пробег от около 500-550 километра с едно зареждане.
Интериорът на електромобила е точно това, което може да се очаква от Sony - високи технологии и тъчскрийнове навсякъде. Цялото предно табло е заето от огромния дисплей на инфотейнмънт системата, а пред пасажерите на задните седалки също има два дисплея. Освен това пътниците на задните седалки ще могат да играят игри за PS4 и PS5.
Иначе Vision-S 02 би трябвало да бъде снабден с нова система за самоуправление, разработена от Sony, а според Car and Driver тази пролет можем да бъдем свидетели на първите истински бройки от електромобила.
Същевременно от Chrysler нямат никакво намерение да изостават в сегмента на електрическите коли, още по-малко от производител на геймърски конзоли.
На CES американският бранд показа първия си напълно електрически автомобил, който, не особено изненадващо, все още е концепция, а не реалност, и е в SUV-сегмента. Моделът е наречен Airflow и отново най-близкият му конкурент се оказва Model Y на Tesla и като габарити, и като дизайн.
От Chrysler посочиха по време на изложението, че целта им е до 2025 г. Airflow или подобен на него автомобил да влезе в серийно производство, а до 2028 г. над 90 на сто от произвежданите от тях коли да са напълно електрически.
Иначе електромобилът е снабден с два електромотора, които би трябвало да осигурят 210 конски сили и до 640 километра пробег с едно зареждане.
Отвътре Airflow изглежда просторен и футуристичен. Откроява се един голям инфотейнмънт дисплей и два тъчскрийна пред водача и пред спътника му. 22-инчови джанти допълват усещането за кола, кацнала директно от бъдещето.
450 километра пробег, два мощни електромотора, нестандартен и нетипичен дизайн - това предлагат и от BMW.
Германският бранд показа iX M60 още в първия ден на CES, като това е вторият електромобил от М-серията. За разлика от предишните предложения, този пъргав електрически автомобил ще бъде на пазара съвсем скоро - най-късно до есента на 2022 г. Това е и причината за BMW iX M60 да се знаят много повече спецификации.
Колата разполага с 610 конски сили и ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди. Максималната скорост, която може да вдигне, е 245 км/ч, макар че от BMW уточняват, че това е изкуствено зададена граница с цел повече безопасност на пътя.
Зареждането от 10 до 80 процента става за около час и половина, но ако електромобилът е на зарядна станция от 100 киловата - това време пада под 50 минути.
Интериорът не е нещо невиждано за BMW и не се отличава с някакви нестандартни решения. И тук присъства спортният волан, което не е учудващо - все пак буквата M идва от Motorsport. На таблото има само два дисплея - един точно пред водача и един инфотейнмънт екран.
По-важното е, че със своите конски сили iX M60 засега е най-мощният електромобил, който концернът представя, и от BMW нямат никакво намерение да бавят излизането му по магистралите на Европа и САЩ.