Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Bentley Bentayga - да направиш луксозния SUV още по-луксозен

Задачата пред бранда не е просто да влезе в крак с най-новото, но и да изпревари конкуренцията си Снимка: Bentley Motors
Задачата пред бранда не е просто да влезе в крак с най-новото, но и да изпревари конкуренцията си

Най-голямото предизвикателство за тези, които са на върха, е да се задържат там. Това важи с пълна сила за автомобилния бранш и по-специално за Bentley. Те вече успяха да наложат на пазара своя свръхлуксозен SUV - Bentayga, който представиха още през 2015 г.

Оттогава насам са продадени над 20 хил. бройки от модела и в момент той носи малко по-малко от половината от приходите на бранда. Освен това обаче по стъпките на Bentley тръгнаха още редица марки от по-високия клас и така на пазара се появиха Acura MDX, Genesis GV80, Lexus GX, Rolls-Royce Cullian и други.

Затова задачата пред Bentley за 2020-2021 г. не е просто да влезе в крак с най-новото, но и за пореден път да изпревари конкуренцията си, дори и сегмента на луксозните SUV.

В средата на тази седмица марката повдигна завесата и показа как ще изглежда Bentayga 2021.

Очертава се новият високопроходим автомобил да е с по-модерна, но също толкова мускулеста визия и да защити прозвището си на най-бързия SUV в света със скоростомер, разграфен до 310 км/ч.

Заедно с представянето на Bentayga от Bentley правят още една важна крачка - спират от производство друг свой масивен автомобил - Mulsanne, който беше най-скъпата и голяма кола на компанията (дължина над 5,4 метра и цена, която започваше от 300 хил. долара).

По думите на Ейдриън Холмарк, изпълнителен директор на бранда, случващото се в момента е символ на промяната в посоката, в която и Bentley, и конкурентите му ще се движат през следващите десет години. Пред "Си Ен Ен" Холмарк отбелязва, че краят на Mulsanne показва как един сегмент в автомобилизма просто изчезва, защото е ненужен.

Не може да се каже същото за SUV сегмента. Rolls-Royce залага на своя Cullian, Lamborghini представи Urus и дори Ferrari работи по автомобил, който ще има всички черти на високопроходима кола, но няма да бъде представен пред аудиторията като SUV. Какво да кажем за новия Bentayga?

От пръв поглед се вижда, че предната и задната част са преминали през значителни промени.

Голямата предна решетка, която е нещо като запазена марка за Bentley, вече е още по-масивна и има за цел да напомня легенди като Bentley Flying Spur и Bentley Continental.

Снимка: Bentley Motors

Към това е прибавена солидна броня и LED фарове, които са изработени от специално гравирано стъкло. При по-внимателно вглеждане се вижда, че в кръга на фаровете се оформят красиви фигури, които напомнят на лотоси.

Отзад промените също са видими. Правоъгълните фарове са заменени с по-тесни и футуристични, а регистрационната табела е позиционирана под бронята, за да може единственото, което наистина ясно изпъква, да е логото на Bentley.

Промени по платформата, върху която е изграден Bentayga, няма. Както посочват от "Car and Driver", фирмата внимателно е проучила отзивите от клиенти, за да прецени колко точно изменения да внесе в новия SUV. Повечето купувачи са отбелязали, че в момента страшно харесват комбинацията между комфорт и скрит атлетизъм, които демонстрира Bentayga.

Главният дизайнер на компанията - Щефан Зилаф - все пак не се въздържа да промени пропорциите в интериора.

Воланът е с променена форма и дизайн, а между двете предни седалки е монтирана изцяло нова конзола, на която са скоростният лост и инфотейнмънт системата. Над тъчскрийна пък е разположен кръгъл циферблат на часовник с приятен винтидж вид.

Снимка: Bentley Motors

Към купето в задната част са добавени още 10 см място за пътниците и купувачите ще имат възможността да избират мотивите и цвета, в който да бъде интериорът.

Bentayga идва на пазара с осемцилиндров бензинов двигател, но ще има и специална "скоростна" версия с дванадесетцилиндров двигател. 8-цилиндровият двигател обещава 542 конски сили и ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди. В тон със стремежа към електрифицирано бъдеще SUV-то най-вероятно ще получи и свой хибриден вариант.

Автомобилът ще е в продажби до края на годината с начална цена от около 200 хил. долара.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
Тагове: suv, bentley, сув, bentley bentayga
 

Най-четените