Автомобилният тунинг често се свързва със смехотворни резултати тип "направи си сам".
Само че една компания вече почти 40 години опровергава тези митове и превръща тунинга в истинско изкуство, което комбинира елегантност, сигурност, лукс и безкомпромисна бързина.
Brabus е основана в Германия в средата на 70-те години на миналия век от син на автомобилен търговец.
Бобо Бушман е роден в семейството на търговец на коли, специализирал се в продажбата на Mecedes-Benz. За ужас на баща си той кара Porche и често го паркира точно до магазина, само и само да си отнесе критиките и обвиненията, че не кара Mercedes.
Бобо е категоричен, че би сменил марката, само ако тя стане толкова бърза, колкото е настоящата му спортна бегачка.
По онова време Mercedes е синоним на лукс, комфорт и сигурност, но не и на бързина, затова Бушман се амбицира да промени последното. Той успява да преобрази под капака един Mercedes-Benz W116 и действително го прави мощен почти колкото Porche, но не пропуска да нанесе и някои промени по външния вид на колата.
Творението на младия Бобо бързо привлича вниманието на купувачите и така се заражда идеята за тунинг компания. Той си намира и партньор в лицето на Клаус Бракман - негов приятел от университета, с което се ражда Brabus - комбинация от фамилните имена Brackmann и Buschmann.
Бушман използва част от пространството зад магазина на баща си, където се опитва да превърне хрумванията си в реалност. Пътищата му с Бракман бързо се разделят, но двамата си остават приятели и след разрива.
Първите тунинговани от Бобо модели са Mercedes-Benz S-Class, произведени от 1979 г. нататък.
Тогава той започва да трупа все повече и повече клиенти, които искат точно тяхната S-Class да е напълно различна от останалите. Бушман пък има полето да експериментира с различни варианти Mercedes, като в същото време поставя качеството и сигурността на автомобилите като абсолютен приоритет, както е и до днес.
Колата, която обаче носи абсолютна слава на Brabus, е един Mercedes-Benz W210 E-Class. Двигателят вътре е подменен с 12-цилиндров гигант с 582 конски сили и така автомобилът се превръща в една от най-бързите лимузини в света. Максималната скорост вече не е 250, а 330 км/ч, макар и Бобо да е убеден, че може и повече.
Единственото, което пречи колата да е още по-бърза, са гумите, но и без по-висока скорост тя вече се отличава твърде ярко от други тунинговани екземпляри. Освен това, както вече казахме, компромиси с комфорта и сигурността не са правени.
В първите години основният конкурент на Brabus са AMG, но след като последните стават част от концерна Mercedes-Benz, Бушман вижда шанса да завладее пазара.
"Пожелайте си нещо за колата си и Brabus ще го изпълни", е слоганът, с който фирмата започва да се представя.
Един анекдот, който Autogespot разказва, доказва колко е гъвкава компанията. Клиент, който притежавал само автомобили Ferrari, поискал чисто черен Brabus. Когато обаче го получил, решил, че черното не изглежда добре до червените Ferrari-та и се обадил за пребоядисване.
След като пристигнал пребоядисаният в червено Brabus, клиентът звъннал и казал, че червеното на Бушман е по-добро дори и от червеното на Ferrari.
Най-честите промени обаче се извършват под капака. Двигателят се сменя с 12-цилиндров двигател за максимално представяне на пътя, а в момента от фирмата използват и 8-цилиндрови двигатели от AMG. Възможностите, както посочват от Brabus, са безкрайни.
Тъй като промените, които правят по автомобилите, са твърде много и често колите са променени до неузнаваемост, логото на Mercedes-Benz се сменя с това на Brabus. Единственото лого, което не се сменя, е това на волана, тъй като то често покрива въздушната възглавница и от съображения за безопасност е по-добре да остане непроменено.
В момента Brabus се простира в пет огромни халета, които се грижат буквално за всяка част от автомобила.
Лесно можете да объркате компанията с автомобилен производител, но всъщност целият тунинг се извършва на ръка. Специалистите се занимават с всичко - от елементарна подмяна на електрониката, през смяна на интериора с такъв по вкуса на клиента, до подмяна на двигатели, спирачки и гуми.
Сред най-смелите достижения на компанията са Brabus Black Baron (отново на основата на E-Class), който има 788 конски сили, Brabus G63, който е с шест гуми и 6х6 задвижване, както и редица тунинговани ванове и модели Smart.
През Brabus преминават по около 6500 автомобила годишно, всеки от които се тества до последния детайл, преди да бъде предаден на собственика си.
А в момента фирмата се старае да се преориентира към по-екологични двигатели с ниска консумация на гориво и по-ниски нива на вредни емисии.