Има редки коли, има колекционерски находки, но я има и тази De Tomaso Pantera, серия 90 Si.
Тя не просто е рядко американско бижу, от нея са произведени едва 41 бройки. Продадени са 38 автомобила от модела, два са използвани за краш тестовете и един директно заминава в музея на марката. Колата е пряк наследник на Pantera GT5, но идва с амбицията да е още по-бърза и още по-добре изглеждаща.
Дизайнът е на италианеца Марсело Гандини, който стои и зад легендарния Lamborghini Countach.
До една или друга степен Гандини е отговорен и за външния вид на Lamborghini Miura, Porsche 911, Jaguar FT и редица други спортни бегачки.
През 1989 г. дизайнерът започва работа по новата Pantera 90 Si и прави някои драстични промени по вече познатите автомобили на американския бранд De Tomaso.
Гандини вкарва спортната кола в XXI век като ѝ придава доста футуристичен за времето ѝ вид. Автомобилът е с впечатляващо нисък профил, със забележим отдалеч спойлер и фарове, които се вадят и прибират в предния капак.
Дизайнерът успява да прокара и други промени - той прави шасито доста по-олекотено, което спомага за по-добро представяне. Двигателят, изработен от Ford, вече е 5-литров, осемцилиндров. С абсолютно същите двигатели се движи и друг отличник във високите скорости - Ford Mustang.
Инжектирането на горивото вече е електронно, което е сравнително ново решение под капака.
Цялостната дължина на Pantera 90 Si е по-голяма, за да е по-комфортно за по-високите водачи. Седалките са издърпани възможно най-назад, отново заради удобството на водача и спътника му.
Спирачната система е напълно различна от тази на предходните модели Pantera и разполага с подсилени спирачни дискове. Гумите са 17-инчови с алуминиеви джанти. De Tomaso Pantera 90 Si идва с 245 конски сили и максимална скорост от 240 км/ час. Скоростната кутия е петстепенна, предлага се само ръчен вариант.
За разлика от пълната промяна по дизайна, в интериора не са нанесени особени промени. Купето е образец на класическа деветдесетарска кола - махагоново табло, кожени седалки в кремаво, кръгли индикатори за скорост, обороти, гориво и други показатели.
По поръчка на купувачи три от произведените Pantera 90 Si са направени във версия кабриолет, като покривът е напълно подвижен.
Кризата в автомобилния сектор обаче принуждава De Tomaso да прекрати производството на автомобила през 1993 г.
Доказателство каква прекрасна кола е De Tomaso 90 Si е фактът, че повечето коли от модела и до момента се движат перфектно, разбира се, не без грижите на собствениците си. През 2019 г. например образец от автомобила е продаден на аукцион за 240 800 долара.
През 2020 г. друг De Tomaso Pantera 90 Si се продава с начална цена от 400 хил. долара, но в крайна сметка собственикът успява да му вземе 600 хил. долара.