През 80-те години на миналия век марката Volkswagen е олицетворение на името си - автомобил за народа, достъпен, надежден и сигурен. Автомобил, който не се хвали с някакви върхови постижения откъм конски сили и скорост, но пък човек може спокойно да вози цялото си семейство в него.
Брандът прави само едно ярко изключение от това правило и това е спортният VW Scirocco с две врати и около 120 конски сили във втората генерация на модела.
Затова не е учудващо, че немският концерн иска да има поне още една бегачка в портфолиото си.
Тя става реалност през 1989 г., когато е представен VW Corrado, като според едни колата е кръстена на испанската дума за "бягам" - correr, а според други както Passat и Scirocco, и този модел е кръстен на ветрове. Интересното е, че от Volkswagen през годините потвърждават ту едната, ту другата версия.
Corrado на дизайн е нещо средно между Golf и Scirocco - има категорични прави линии, изразителни правоъгълни фарове, но и нисък профил с две врати и спойлер, който автоматично сменя позицията си при скорост над 70 км/ч.
Според Volkswagen автомобилът вдига от 0 до 100 км/ч за 7,5 секунди, макар че при тестовете се оказва, че това постижение не може да падне под 8,2 секунди. Двигателят е четирицилиндров и достига до 158 конски сили, но все пак бавното ускорение разочарова повечето потребители.
Година по-късно Corrado дебютира и на американския пазар, където срещу 17 900 долара клиентите получават кожен салон, бордови компютър, централно заключване и други екстри. Американците обаче също намират представянето на колата за незадоволително.
Затова Volkswagen решават да експериментират и създават концепция за Corrado кабрио, като премахват задните седалки.
Идеята е на тяхно място да се прибира изработения от мека материя гюрук, но идеята за двуместен кабриолет по онова време не се приема радушно и концепцията не стига до серийно производство. Вместо това компанията се заема да подобри двигателя и показателите на автомобила.
Двигателят се превръща в шестцилиндров и вече е със 178 конски сили, а максималната скорост скача до 227 км/ч. Окачването е изцяло променено и потребителите споделят, че сега Corrado вози далеч по-меко и приятно. Най-доброто време, което колата отбелязва, е 6,8 секунди от 0 до 100 км/ч.
Въпреки всички старания на Volkswagen обаче, Corrado така и не успява да спечели достатъчно голяма фен база. Освен това в началото на 90-те започва да се сблъсква с все по-голяма конкуренция в своя сегмент и продажбите от посредствени тръгват към отчайващо ниски.
През 1994 г. моделът спира да се предлага в САЩ, а през 1995 г. - и в Европа. За целия период на производство са продадени малко над 97 хил. бройки. И до днес компанията няма идея защо автомобилът не успява да се хареса на масите.
В наши дни обаче VW Corrado се е превърнал в ценна находка за ценителите на немските автомобили.
В България образци от модела могат да се намерят за 5000 до 6000 лева, въпреки че годината им на производство е най-късно 1993 г.
В eBay.com пък цената започва от 11 хил. долара и може да достигне до 40 хил. долара в зависимост от състоянието на колата.