Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Електромобилът Xpeng P7 - китайският амбициозен конкурент на Tesla

Може да прилича поразително на Model 3, но е доста по-евтин... Снимка: XPeng Motors
Може да прилича поразително на Model 3, но е доста по-евтин...

На пръв поглед този електромобил е напълно идентичен с Model 3 на Tesla. Дизайнът е почти същият с характерните за колите на Tesla плавни линии и нисък профил, но всъщност той не е дело на инженерите от Силициевата долина, а на техни колеги от китайския мегаполис Гуанджоу.

Компанията, от която идва електромобилът, се казва Xpeng и е основана през 2014 г., но вече има сериозни амбиции да завладее китайския пазар, а оттам - и световния. И смята да го направи не само като заимства добрите практики в дизайна и издръжливостта на електрическите автомобили на конкурентите си, но и като предложи далеч по-ниска цена.

Така въпреки пандемията от коронавирус на пазара вече е P7 - колата, която би трябвало да убеди феновете на електромобилите да заложат именно на Xpeng.

Откъм външен вид очевидно създателите на модела не са искали да поемат никакви излишни рискове и са предпочели вместо това автомобилът съвсем умишлено да прилича на Tesla. Все пак ако трябва да си играем на "Открийте десетте разлики", можем да посочим разминавания в предната и задната част, формите на фаровете и отварянето на вратите, които при Model 3 се вдигат нагоре като в научнофантастичен филм.

Xpeng P7 има ниско разположени предни фарове, но над тях е позиционирана и допълнителна лента с LED светлини, които придават по-футуристичен вид на предницата на електромобила. Задната му част следва същия модел и има както отделни фарове, така и LED панел. Вратите пък се отварят по стандартния начин, което за някои клиенти е в плюс.

Снимка: Xpeng Motors

Името на Xpeng всъщност не е съвсем непознато за Илон Мъск и Tesla. Миналата година от американската компания установиха, че конкурентите им от Гуанджоу най-вероятно са изкопирали изходния код на автономното управление на техните електромобили. Тогава един от инженерите на Tesla, който е съхранявал секретни данни на личния си iPhone, напуска САЩ, за да се премести в Китай и да започне работа за Xpeng.

Сега обаче китайският бранд не иска да се хвали с революционен софтуер за самоуправление, а да привлече купувачи с представянето на автомобила на пътя.

С едно зареждане P7 може да измине около 710 км, което с 35 км повече от Model 3.

Електромобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за около 4,2 секунди, което е само с 3 стотни над представянето на седана на Tesla. Големият пробег се дължи на факта, че P7 разполага с батерия от 81 киловатчаса, която има опцията за свръхбързо зареждане - от 30 до 80 процента за около 28 минути. Пробег от 120 км може да се постигне с около 10 минути зареждане.

И тъй като желанието на Xpeng е това да е спортно изглеждащ, но високотехнологичен седан, той е снабден с редица екстри в тази насока. P7 има странични огледала, но освен това разполага и с 14 камери за следене на пътната обстановка, 12 допълнителни ултразвукови сензора и пет радара. По думите на производителя, електромобилът дава на водача си буквално 360-градусова картина на пътя.

Снимка: Xpeng Motors

Това е и първата електрическа кола, която използва софтуера Drive AGX Xavier, създаден от Nvidia специално за автомобилни чипсетове. Самият чипсет е Snapdragon 820, който осигурява усъвършенствана интерактивна система с гласово управление.

Важно е да се отбележи, че Xpeng P7 разполага с програма за автономно управление на автомобила, но в случая тя не наподобява особено тази на Tesla, за която Мъск твърди, че може да функционира почти без намесата на шофьора.

Истинското предимство на P7 е в цената.

Model 3 на Tesla се предлага на китайския пазар на цена от около 344 хил. юана или 48 500 долара, докато електромобилът от Гуанджоу идва на цена от 229 хил. юана (36 хил. долара). Компанията очевидно е успяла да преодолее затрудненията, които пандемията от COVID-19 предизвиква, защото P7 вече е наличен за поръчки онлайн, а доставките започват още през юни.

Засега от Xpeng нямат намерение за износ на електромобила нито към европейския, нито към американския пазар и вместо това се фокусират върху това да спечелят на своя страна китайския купувач.

Илон Мъск обаче неведнъж е заявявал, че се надява все повече производители да заложат на електрически автомобили, защото смята конкуренцията за полезно явление, така че от Xpeng могат да се замислят дали да не побързат с това да му осигурят така желаната конкуренция.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените