Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Евтиното излиза скъпо" - кои са най-евтините коли в света

Някои от тях се намират трудно в Европа, но така или иначе едва ли бихте си ги купили Снимка: iStock
Някои от тях се намират трудно в Европа, но така или иначе едва ли бихте си ги купили
Dacia Logan - $9500

На  българския пазар чисто нов Logan може да бъде закупен на цена от 25 600 лв. Това е и единственият седан в галерията, който направо си изглежда като лимузина в сравнение с останалите тук.  В Индия се подвизава под името Mahindra Logan и се продава под 10 000 долара

Предлага се най-вече във вариант с 1,0 л. двигател и мощност от 67 конски сили. Интериорът е доста елементарен, но пък от компанията се хвалят, че е от най-просторните за класа си. Снимка: Wikimedia Commons
Dacia Logan - $9500

На българския пазар чисто нов Logan може да бъде закупен на цена от 25 600 лв. Това е и единственият седан в галерията, който направо си изглежда като лимузина в сравнение с останалите тук. В Индия се подвизава под името Mahindra Logan и се продава под 10 000 долара

Предлага се най-вече във вариант с 1,0 л. двигател и мощност от 67 конски сили. Интериорът е доста елементарен, но пък от компанията се хвалят, че е от най-просторните за класа си.
Hyundai i10 -  $9100

Всъщност малкият Hyundai съвсем не е лоша компактна кола за градски условия, имайки предвид цената му. Той също може да бъде намерен в България с базов модел, който струва малко под 23 000 лв. На някои по-малко претенциозни места по света обаче той е около $9000.

За тези пари получавате 1,0-литров двигател с мощност от 67 конски сили и даже възможност за автоматична скоростна кутия. За нея обаче ще трябва да се охарчите малко повече. В допълнение има някои базови системи за активна и пасивна безопасност. Снимка: Getty Images
Hyundai i10 - $9100

Всъщност малкият Hyundai съвсем не е лоша компактна кола за градски условия, имайки предвид цената му. Той също може да бъде намерен в България с базов модел, който струва малко под 23 000 лв. На някои по-малко претенциозни места по света обаче той е около $9000.

За тези пари получавате 1,0-литров двигател с мощност от 67 конски сили и даже възможност за автоматична скоростна кутия. За нея обаче ще трябва да се охарчите малко повече. В допълнение има някои базови системи за активна и пасивна безопасност.
Chery QQ - $5000

Когато първата серия QQ се появява през 2003 г., веднага става хит в цял Китай заради ниската си цена. С времето обаче се оказва, че качеството на автомобила е по-ниско даже от цената му, а продажбите на модела бързо започват да спадат, като той става известен преди всичко с това, че се чупи още преди да е подкаран изобщо. 

През последните години се появиха нови поколения от колата, които внесоха и немалко подобрения, включително електрическия QQ Ice Cream. По същество обаче колата си остава една малка кутийка с четири гуми. Снимка: Wikimedia Commons
Chery QQ - $5000

Когато първата серия QQ се появява през 2003 г., веднага става хит в цял Китай заради ниската си цена. С времето обаче се оказва, че качеството на автомобила е по-ниско даже от цената му, а продажбите на модела бързо започват да спадат, като той става известен преди всичко с това, че се чупи още преди да е подкаран изобщо.

През последните години се появиха нови поколения от колата, които внесоха и немалко подобрения, включително електрическия QQ Ice Cream. По същество обаче колата си остава една малка кутийка с четири гуми.
Maruti Suzuki 800 - $4900

Това е специалният бюджетен модел на индийския бранд на Suzuki, който се произвежда между 1983 и 2014 г. За този период малката количка се превръща в най-популярното возило в Индия с над 2,6 милиона продадени единици. Колата има успешни продажби в Пакистан и още няколко държави от Азия, като дори се появява и на европейския пазар. 

Дълги години това е най-евтиният серийно произвеждан автомобил в света с базов модел, който е под 5000 долара. За тази цена потребителите получавали хечбек с четири врати, задвижван от 3-цилиндров двигател с обем от 800 кубика. Срещу допълнително заплащане са добавяни екстри като радио и дори въздушни възглавници. Снимка: Wikimedia Commons
Maruti Suzuki 800 - $4900

Това е специалният бюджетен модел на индийския бранд на Suzuki, който се произвежда между 1983 и 2014 г. За този период малката количка се превръща в най-популярното возило в Индия с над 2,6 милиона продадени единици. Колата има успешни продажби в Пакистан и още няколко държави от Азия, като дори се появява и на европейския пазар.

Дълги години това е най-евтиният серийно произвеждан автомобил в света с базов модел, който е под 5000 долара. За тази цена потребителите получавали хечбек с четири врати, задвижван от 3-цилиндров двигател с обем от 800 кубика. Срещу допълнително заплащане са добавяни екстри като радио и дори въздушни възглавници.
Maruti Suzuki Alto K10 - $4600

Наследникът на Maruti 800, който е по-евтин и по-грозен даже и от него. При цена около $4600 за чисто нов базов модел, Alto K10 определено оправдава репутацията си и продължава традицията да не предлага каквито и да е функции за безопасност или дори радио.  

Все пак е оборудван с климатик, така че можете да се охладите, ако случайно ви се наложи да се повозите неудобно в нещо подобно из улиците на някой индийски град. Снимка: Wikimedia Commons
Maruti Suzuki Alto K10 - $4600

Наследникът на Maruti 800, който е по-евтин и по-грозен даже и от него. При цена около $4600 за чисто нов базов модел, Alto K10 определено оправдава репутацията си и продължава традицията да не предлага каквито и да е функции за безопасност или дори радио.

Все пак е оборудван с климатик, така че можете да се охладите, ако случайно ви се наложи да се повозите неудобно в нещо подобно из улиците на някой индийски град.
Renault Kwid - $3900

Това е модел, който е познат на доста места по света, но специално в Индия е особено популярен и най-вече евтин, защото се предлага в доста “изчистен” вариант. Ако не друго, поне има колани. 

Първоначално започва да се предлага с 800-кубиков двигател, но след това е добавен 1,0-литров с мощност от 65 конски сили, който би превърнал Kwid в едно истинско чудовище на пътя, ако живеехме в 1960 г. Снимка: Wikimedia Commons
Renault Kwid - $3900

Това е модел, който е познат на доста места по света, но специално в Индия е особено популярен и най-вече евтин, защото се предлага в доста “изчистен” вариант. Ако не друго, поне има колани.

Първоначално започва да се предлага с 800-кубиков двигател, но след това е добавен 1,0-литров с мощност от 65 конски сили, който би превърнал Kwid в едно истинско чудовище на пътя, ако живеехме в 1960 г.
Datsun redi-Go - $3500

Datsun беше марка, която съществуваше допреди няколко месеца като индийския бранд за бюджетни возила на Nissan. Както видяхме досега, явно Индия е мястото, където най-много вървят подобни модели.

Най-бюджетният сред тях беше моделът redi-Go - буквално последният останал в портфолиото на Datsun. Количка, насочена към по-младите и ориентирани към екстремни преживявания потребители, на които не им пука особено много за неща като въздушни възглавници или собствен живот. 

Все пак за онези, които търсят една идея по-малко потенциално смъртоносни коли, Datsun имаше и подобрена версия на redi-Go с цена от $4600 с допълнителни функции като багажник с дистанционно управление. Снимка: YouTube
Datsun redi-Go - $3500

Datsun беше марка, която съществуваше допреди няколко месеца като индийския бранд за бюджетни возила на Nissan. Както видяхме досега, явно Индия е мястото, където най-много вървят подобни модели.

Най-бюджетният сред тях беше моделът redi-Go - буквално последният останал в портфолиото на Datsun. Количка, насочена към по-младите и ориентирани към екстремни преживявания потребители, на които не им пука особено много за неща като въздушни възглавници или собствен живот.

Все пак за онези, които търсят една идея по-малко потенциално смъртоносни коли, Datsun имаше и подобрена версия на redi-Go с цена от $4600 с допълнителни функции като багажник с дистанционно управление.
Tata Nano - $1400

Челното място без съмнение се държи от возилото на индийския производител Tata. След успеха на нискобюджетното камионче Ace през 2005 г. от компанията решават да създадат нещо, което да отговори на нуждите на десетките милиони индийци, които използват колела или скутери, но не могат да си позволят кола. 

Така през 2008 г. се появява количката, приличаща на играчка от шоколадово яйце - Tata Nano. Вярвате или не, в това нещо могат да се поберат четирима истински хора. Има цели четири врати и 2-цилиндров двигател с обем от 624 кубика.

Първите модели се продават на абсурдната цена от 135 000 рупии или 1400 долара за базов модел. В следващите години цената стига до малко над 3400 долара, но дори тогава продължават да се правят компромиси със системите за безопасност, каквито всъщност няма изобщо. Неслучайно през 2019 г. окончателно спира производството, тъй като потребителите в Индия решават, че явно е по-безопасно да си карат колелата. Снимка: Getty Images
Tata Nano - $1400

Челното място без съмнение се държи от возилото на индийския производител Tata. След успеха на нискобюджетното камионче Ace през 2005 г. от компанията решават да създадат нещо, което да отговори на нуждите на десетките милиони индийци, които използват колела или скутери, но не могат да си позволят кола.

Така през 2008 г. се появява количката, приличаща на играчка от шоколадово яйце - Tata Nano. Вярвате или не, в това нещо могат да се поберат четирима истински хора. Има цели четири врати и 2-цилиндров двигател с обем от 624 кубика.

Първите модели се продават на абсурдната цена от 135 000 рупии или 1400 долара за базов модел. В следващите години цената стига до малко над 3400 долара, но дори тогава продължават да се правят компромиси със системите за безопасност, каквито всъщност няма изобщо. Неслучайно през 2019 г. окончателно спира производството, тъй като потребителите в Индия решават, че явно е по-безопасно да си карат колелата.

"Евтиното излиза скъпо" е фраза, която всеки един от нас е чувал през живота си.

Знаем, че поправката на нещо с евтини материали впоследствие често струва по-скъпо заради нуждата от ремонт на ремонта. И осъзнаваме, че ако си вземем евтини обувки, ще трябва да ги сменим само след няколко обувания.

Когато става въпрос за автомобили, "Евтиното излиза скъпо" важи даже двойно повече.

Това обаче не пречи на много хора да търсят евтини коли. Все пак днес не всеки има възможност да си позволи чисто ново превозно средство от премиум марка, особено на фона на ширещата се инфлация и повишение на цените, които няма как да не засегнат и пазара на коли.

Неслучайно и България е такъв център за търговия на онези автомобили, които продавачите обичат да ги рекламират, че са карани "от немски баби само до магазина".

Много често дори подобни коли са твърде скъпи за нашия джоб, затова много производители са се опитали да намерят решение за хората с най-скромни възможности.

В галерията ще можете да откриете кои са някои от най-евтините коли, произвеждани за пазара.  

   

Най-четените