Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Извинете, тази кола от "Зрънчо" ли ви се падна?

Докато гледаме модели като руската Zetta или китайския Hongguang Mini, не можем да не се зачудим дали някой не се бъзика с нас.

В галерията ще видите девет именно такива крайно любопитни малки коли: Снимка: General Motors
Докато гледаме модели като руската Zetta или китайския Hongguang Mini, не можем да не се зачудим дали някой не се бъзика с нас.

В галерията ще видите девет именно такива крайно любопитни малки коли:
Hongguang MiniРазработката на този мини електромобил е финансирана от General Motors, които целят да създадат кола, предназначена изключително за китайския пазар. Hongguang Mini струва едва 3200 евро, вдига до максимум 100 км/ч и вече изпреварва Tesla по продажби. Дизайнът обаче е съвсем отделен въпрос… Снимка: General Motors
Hongguang Mini

Разработката на този мини електромобил е финансирана от General Motors, които целят да създадат кола, предназначена изключително за китайския пазар. Hongguang Mini струва едва 3200 евро, вдига до максимум 100 км/ч и вече изпреварва Tesla по продажби. Дизайнът обаче е съвсем отделен въпрос…
ZettaZetta поразително прилича на Hongguang Mini, но родината ѝ всъщност е Русия и излиза на бял свят още през 2019 г. Това е първият руски електромобил, който влиза в серийно производство. Струва около 5200 евро, което за момента не печели достатъчно интерес и фенове, защото продажбите на колата са плачевни. Снимка: Zetta
Zetta

Zetta поразително прилича на Hongguang Mini, но родината ѝ всъщност е Русия и излиза на бял свят още през 2019 г. Това е първият руски електромобил, който влиза в серийно производство. Струва около 5200 евро, което за момента не печели достатъчно интерес и фенове, защото продажбите на колата са плачевни.
SmartSmart всъщност е практична градска кола, с която се придвижвате с лекота из адския трафик и със същата тази лекота си намирате места за паркиране. По тесните улички на градове като Рим и Париж е абсурдно да се опитвате да минете с някое SUV. И все пак налице е усещането, че Smart е нещо, което е дошло със снакс Lucky Boy. Снимка: Getty Images
Smart

Smart всъщност е практична градска кола, с която се придвижвате с лекота из адския трафик и със същата тази лекота си намирате места за паркиране. По тесните улички на градове като Рим и Париж е абсурдно да се опитвате да минете с някое SUV. И все пак налице е усещането, че Smart е нещо, което е дошло със снакс Lucky Boy.
Renault TwizyАко се чудите кой къде се събира в този автомобил – седалките са една зад друга. Електромобилът струва около 9700 евро и се радва на прилични продажби – през 2019 г. например са продадени над 17 хил. бройки от него. Колата се използва и от френската полиция, което едва ли ще ви убеди да отделите пари да си я купите. Снимка: Getty Images
Renault Twizy

Ако се чудите кой къде се събира в този автомобил – седалките са една зад друга. Електромобилът струва около 9700 евро и се радва на прилични продажби – през 2019 г. например са продадени над 17 хил. бройки от него. Колата се използва и от френската полиция, което едва ли ще ви убеди да отделите пари да си я купите.
Peugeot iOnС тази електрическа кола можете да минете до 140 км с едно зареждане. Струва около 22 хил. евро и срещу това получавате доста пъргав електромобил с приличен багажник от над 160 литра. И все пак... Снимка: Peugeot
Peugeot iOn

С тази електрическа кола можете да минете до 140 км с едно зареждане. Струва около 22 хил. евро и срещу това получавате доста пъргав електромобил с приличен багажник от над 160 литра. И все пак...
Peel P50Това буквално е най-малкият автомобил, произвеждан някога. Идеята му е да събира един човек и една пълна пазарска чанта, нищо повече. И ако си мислите, че тази кола, произведена през 1960 г., би струвала колкото пакетче "Зрънчо" – в грешка сте. Peel P50 е бутикова находка и последната съществуваща бройка от нея е закупена за 176 хил. долара на аукцион в „Сотбис“. Снимка: Getty Images
Peel P50

Това буквално е най-малкият автомобил, произвеждан някога. Идеята му е да събира един човек и една пълна пазарска чанта, нищо повече. И ако си мислите, че тази кола, произведена през 1960 г., би струвала колкото пакетче "Зрънчо" – в грешка сте. Peel P50 е бутикова находка и последната съществуваща бройка от нея е закупена за 176 хил. долара на аукцион в „Сотбис“.
BMW IsettaКолкото повече гледаме тази двуместна кола, толкова по-странна ни изглежда тя. На мястото на предния капак е вратата за влизане в нея, както и воланът. Може да достигне до 80 км/ч, ако ви стиска да се возите с толкова в нея, разбира се. Снимка: Wikipedia
BMW Isetta

Колкото повече гледаме тази двуместна кола, толкова по-странна ни изглежда тя. На мястото на предния капак е вратата за влизане в нея, както и воланът. Може да достигне до 80 км/ч, ако ви стиска да се возите с толкова в нея, разбира се.
GoggomobilНе можем да не включим тази немска ретро класика. Вдига до 83 км/ч и самият производител я нарича „градска кола“ по простата причина, че не може да излезе на магистрала, а какво остава за немските аутобани. Малко прилича на Трабант, който някак си се е кръстосал с Fiat 500. Снимка: Wikipedia
Goggomobil

Не можем да не включим тази немска ретро класика. Вдига до 83 км/ч и самият производител я нарича „градска кола“ по простата причина, че не може да излезе на магистрала, а какво остава за немските аутобани. Малко прилича на Трабант, който някак си се е кръстосал с Fiat 500.
Fiat 600 MultiplaАко си мислите, че Fiat Multipla е странно инженерно хрумване, само погледнете този миниван. Облият му дизайн кара италианците да се шегуват, че колата е вдъхновена от кутиите за обяд. Представянето му на пътя също навява подобни асоциации – ванът вдига до максимум 90 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 43 секунди. Снимка: Wikipedia
Fiat 600 Multipla

Ако си мислите, че Fiat Multipla е странно инженерно хрумване, само погледнете този миниван. Облият му дизайн кара италианците да се шегуват, че колата е вдъхновена от кутиите за обяд. Представянето му на пътя също навява подобни асоциации – ванът вдига до максимум 90 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 43 секунди.

Може да не ви се вярва, но малките коли ще стават все по-актуални.

Претоварените градски булеварди и претъпканите паркинги все повече ще ни карат да се обръщаме към компактни автомобили, които приличат повече на играчки.

И все пак докато гледаме модели като руската Zetta или китайския Hongguang Mini, не можем да не се зачудим дали някой не се бъзика с нас.

Нещо повече, за някои от тези достижения на автомобилната екстравагантна мисъл се чудим как въобще се побират хора вътре и къде е събран двигателят например. И колко ли може да вдигне подобно миниатюрно нещо? И колко ли псувни ще отнесем на пътя, ако все пак се престрашим да се качим на такава кола?

Тези коли може да изглеждат така, сякаш сме ги открили в пакета със "Зрънчо", но все пак имат своята аудитория. Което обяснява и защо брандовете се опитват да отговорят на търсенето на компактни автомобили.

В галерията ще видите девет точно такива крайно любопитни коли.



Най-четените