Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Хърватският стартъп, който ще командва бъдещето на Bugatti

Новината за новия проект идва и с вестта, че продукцията на Bugatti Chiron постепенно ще спре Снимка: Getty Images
Новината за новия проект идва и с вестта, че продукцията на Bugatti Chiron постепенно ще спре

Rimac е компания, която не се задоволява просто с производството на бързи електромобили.

Да, техния Rimac C-Two ускорява от 0 до 100 км/ч и привлича феновете на електрическите бегачки от Азия, през Дубай и до САЩ, но последната серия от сделки на фирмата, която е регистрирана в Хърватия, подсказват за далеч по-големи амбиции.

В началото на този месец стана ясно, че Rimac закупува 55 на сто от акциите в нова компания, която ще се казва Bugatti Rimac.

В същото време Мате Римац, основателят на Rimac, запазва и 35 на сто от акциите на оригиналната си компания и придобива известен дял активи и в Porsche и Hyundai.

Бизнесменът, който е само на 33 години, признава пред "Car and Driver", че да работи именно с Bugatti е отколешна негова мечта и че когато чуе за бърз и мощен автомобил, веднага се сеща именно за този бранд.

Римац припомня, че моделите Veyron и Chyron са рекордьори по скорост в своя клас автомобили, но в същото време той е дълбоко убеден, че бъдещето на колите, дори и най-бързите от тях, е електрическо. Затова и той иска да обедини колегите си около една обща идея и да ги поведе към свят, в който автомобилизмът е изцяло електрически.

Защото колкото и впечатляващо да е представянето на Veyron или Chyron, то не може да се мери с това на Rimac C-Two, който разполага с 1241 конски сили. Затова Bugatti, които са под шапката на Volkswagen Group, решават да обединят сили именно с Римац и неговата фирма, за да създават нови модели електрически суперколи.

Самият Римац подчертава, че Bugatti и Rimac ще останат и две отделни компании, всяка от които запазва досегашното си портфолио.

Хърватският бизнесмен посочва, че е "изключително любопитен" какво ще излезе от колаборацията му с Bugatti.

От 2023 г. технологичният и инженерният екип на Rimac Bugatti се местят в чисто нов кампус в покрайнините на Загреб, в който ще работят общо 2500 служители. За сравнение в момента в Rimac са наети не повече от 430 души. Римац подчертава, че цялата работа по проектирането на електромобилите ще се извършва именно в Хърватия.

Едно е ясно - до една-две години електрическите мотори, които Rimac разработва, ще заместят двигателите с вътрешно горене на Bugatti.

Главният изпълнителен директор на Bugatti - Стефан Винкелман - заявява пред британското издание Autocar, че целта е да се комбинира богатият опит на неговата компания с невероятното иновативно мислене на Римац и неговите екипи.

"Техните умения да електрифицират колите си ще се съчетаят с нашето наследство в дизайна и изработката", категоричен е Винкелман.

Новината за новия общ проект между двата автомобилни производителя идва и с вестта, че продукцията на Bugatti Chiron постепенно ще спре.

От спортния автомобил ще бъдат направени още точно 40 бройки, с което произведените коли от модела ще достигнат 500 на брой. От фирмата подчертават, че въпреки цената на Chiron - между 2,5 и 3,4 млн. евро - по-голямата част от последните образци вече са поръчани.

Версията, която ще се продава, е с характерния за Bugatti W16 двигател и ускорява от 0 до 100 км/ч за около 2,6 секунди.

Оттам нататък със сигурност ще видим звяр, подобен на Chiron, просто вече няма да бъде задвижван от бензиново, а от електрическо сърце.

 

Най-четените