Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Това ли е последната не-електрическа бегачка на Corvette

Corvette Z06 се хвали с впечатляващите 670 конски сили, които идват от осемцилиндров двигател Снимка: Chevrolet
Corvette Z06 се хвали с впечатляващите 670 конски сили, които идват от осемцилиндров двигател

General Motors обещават, че до 2035 г. всички автомобили, които ще излизат от фабриките им, ще бъдат електрически.

Годината обаче все още е 2021-ва, така че сега е идеалният момент компанията да представи нов супермощен Corvette с двигател с вътрешно горене. Бегачката беше показана в социалните мрежи още преди седмица, но сега GM разкрива пълните ѝ специфики.

Corvette Z06 се хвали с впечатляващите 670 конски сили, които идват от осемцилиндров двигател.

Както посочват от "Си Ен Ен", от 2001 г. насам брандът всяка година представя нова версия на модела, но е напълно възможно Z06 да се окаже последният не-електрически автомобил на General Motors. Към момента обаче няма потвърждение на тази новина, още повече, че усилията на GM засега са насочени към електрификация на SUV сегмента.

Corvette Z06 от своя страна ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди, а максималната му скорост е почти 300 км/ч.

Снимка: Chevrolet

Всички усилия на дизайнерите очевидно са били насочени към подобряването на аеродинамиката, която вече включва по-големи вентилационни отвори, по-обемно задно крило и вдъхновен от състезателните коли преден сплитер.

Спирачките на колата, джантите и гумите също преминават през пълна промяна с оглед тя да стане още по-пъргава на пътя. Z06 може да бъде поръчан с олекотен пакет, при който немалка част от купето е изработено от карбонови нишки.

Така Corvette Z06 стига 1560 килограма общо тегло - с 300 килограма по-малко от стандартния Corvette 3LT.

Спортният автомобил вече направи и своя дебют на пистата Нюрбургринг в Германия, където стана ясно, че от GM са направили и още една радикална промяна - двигателят вече се намира зад седалките вместо както беше до момента отпред, под капака.

Причината отново е подобрение в мощността на колата и нейната стабилност на пътя. Преместването на двигателя зад водача и неговия спътник натоварва повече задните гуми на автомобила, което подобрява сцеплението им, особено при високите скорости, които Corvette Z06 развива.

Снимка: Chevrolet

Моделът ще се предлага единствено с автоматична скоростна кутия от осем степени със супербързо превключване между скоростите. Ще има и опция за поръчка на кабриолет с твърд покрив, както и за версия с десен волан.

Производството на новия Z06 ще започне през лятото на 2022 г. в Кентъки, когато ще бъде обявена и официалната цена на колата.

Очевидно обаче интересът към спортния автомобил вече е огромен.

Пред Jalopnik собственик на автомобилен салон в Мериленд споделя, че вече има записани 1087 поръчки за Z06. Той уточнява, че автокъщата му е специализирана в продажбата на модели на General Motors и че стандартно получава по 80-100 заявки на месец и никога не е виждал толкова много запитвания накуп.

Отново според този търговец цената на Z06 ще започва от около 80 хил. долара за най-базовата версия, което само ще допринесе за още по-голямо търсене заедно със слуховете, че това ще е последният Corvette без батерии.

Освен това няма информация колко бройки ще бъдат произвеждани на месец, защото ако фабриката смогва само със стотина коли на месец, то Z06 ще се превърне в по-скоро бутикова находка, отколкото в масова спортна кола.

 

Най-четените