Електромобилите може и да са бъдещето, но за някои водачи отнемат известна част от тръпката от шофирането. Да, говорим за ръчната скоростна кутия и превключването на скоростите - все неща, които в Европа си остават предпочитани от много шофьори.
Затова от Lexus призоваха - "Спасете ръчната скоростна кутия!".
Думите са президента на компанията Коджи Сато, който е и бивш шеф на инженерния отдел на бранда. Сато заяви в интервю за Top Gear, че в момента една от основните му цели е да насърчи екипите в Lexus да произвеждат повече коли с ръчна скоростна кутия. Да, това се отнася и за електромобилите.
До момента се приемаше, че е излишно един електромобил да разполага с ръчна скоростна кутия, но Сато заявява в интервюто си, че не се интересува от подобни предразсъдъци.
Той подчертава, че не му пука, дори и на него да гледат като на "лудия учен", който решава да сложи ръчни скорости на електрическа кола. "Това ми е хоби - да мисля как да сложа на повече автомобили ръчна скоростна кутия", казва още президентът на Lexus.
Сато допълва, че първият подобен автомобил може да е бъдещата суперкола на Lexus - електрическият LFA, който е наследник на спортен автомобил със същото име, но с конвенционален двигател с вътрешно горене.
В момента текат експерименти дали може софтуерът на електрически автомобил да наподобява усещането от ръчна скоростна кутия.
"Търся по-добро взаимоотношение между водача и колата, когато говорим за електромобили", обяснява още за страстта си Сато. За него именно ръчното превключване на скоростите е онази връзка с колата, която автоматикът унищожава.
Предизвикателството към Сато и Lexus обаче никак не е малко. Старият LFA беше по-скъп от някои модели на Ferrari и в момента може да се намери из Европа за впечатляващата сума от около 500 хил. евро. А сега компанията иска тази легенда да е хем електрическа, хем с ръчна скоростна кутия.
"Много скоро ще говорим по този въпрос", подчертава Сато, но отказва да разкрие повече подробности.
Той заявява, че технологичните спецификации на колата са много важни, но още по-важно е тази кола да стане емблематична за марката, да е образец за бъдещето на Lexus и за шофирането такова, каквото Сато и колегите му го виждат.
Директорът на Lexus уточнява, че електрическите мотори имат редица предимства като бързото ускорение и бързите реакции на автомобила на пътя.
Сега остава инженерните и технологичните екипи да съумеят да комбинират тази бързина с ръчна скоростна кутия или поне софтуер, който дава подобно изживяване. Сато е пестелив откъм обяснения как точно ще вложи усещането за сменяне на скорости в новия LFA.
Той разкрива, че спортният автомобил ще е по-лек от предшественика си заради използването на карбонови нишки за направата на купето.
Моделът ще бъде с подобрена аеродинамика, което от своя страна ще допринесе и за по-голям пробег. Батериите ще са дело на Toyota - собственика на Lexus, който е известен с мощните си батерии и се приема за лидер в сектора.
В заключение Сато повтаря призива си за спасяване на ръчната скоростна кутия. И този призив не е само към Lexus и Toyota, но и към всички останали компании в бранша.