Още през март миналата година от Toyota показаха тийзър, в който намекнаха, че имат нови, нестандартни планове за своя градски Aygo.
Тогава компанията показа концепцията за Aygo X Prologue и в няколко кадъра от краткия клип се виждаше, че пъргавият малък автомобил някак си се е кръстосал с мускулесто SUV.
Тогава мнозина се зачудиха дали подобна идея може да стигне до реализация, дали новата версия ще е електрическа и въобще в кой сегмент производителят ще я позиционира, така че да спечели нови фенове на компактните коли.
Вече сме 2022 г. и вече е ясно, че Aygo претърпява сериозна метаморфоза и се превръща в кросоувър.
Точно буквата X, която е добавена към наименованието, трябва да ни подсказва, че се е случила промяна от градски хечбек към нещо далеч по-сериозно и устойчиво. Някои побързаха да го определят като "хечбек на стероиди", но други са по-скоро приятно изненадани от новия по-агресивен дизайн на Aygo X.
Автомобилът някак си придобива нови мащаби, без да губи компактния си вид и усещането за кола, която няма да създава затруднения из натоварените градски улици и паркинги. Дължината нараства до 3,70 метра, а на ръст Aygo X вече стига 1,53 метра. Багажникът също набъбва и достига 230 литра.
Външният вид на колата се отличава с издължени фарове, масивна броня, леко повдигната задница и интересни двуцветни 18-инчови джанти, които няма как да бъдат сбъркани дори и в тъмното. Да, решетката на автомобила си е съвсем истинска, защото засега той ще се предлага с двигател с вътрешно горене.
Под предния капак бие 3-цилиндрово сърце с не особено впечатляващите 73 конски сили.
С тези параметри Aygo X спокойно може да бъде наречен "най-малкото и най-слабото SUV на света", но пък идва със среден разход на гориво от 4,1 литра на 100 километра, което е повече от икономично. Колата ще се предлага в два варианта - с петстепенна ръчна скоростна кутия или CTV автоматик.
Интериорът не предлага кой знае какви новости и изненади, освен че цветовата схема в него повтаря тази на джантите и екстериора. Покривът е с електрически люк, който се сваля и открива панорамна гледка към небето. Би било интересно да видим и Aygo X в кабриолет версия, но пък в такъв случай ще се размине с SUV концепцията.
В дясно от водача на предното табло е разположен 8-инчов инфотейнмънт дисплей, а "умните" функции включват круиз контрол, автоматични аварийни спирачки, автоматично засичане на лентите и пътните знаци.
За още около 2000 лева отгоре клиентът може да получи ексклузивна версия, която е с интериор от веган кожа, има добавено безжично зарядно за телефон, асистент за паркиране и малко по-голям тъчскрийн.
Toyota пуска на пазара Aygo X (произнася се "Крос") с нескромното желание да продава поне 150 хил. бройки годишно от него.
Това не е съвсем непостижима цел, като се вземе предвид, че автомобилът ще се предлага на съвсем приличната цена от около 17 хил. евро на европейския пазар. По предварителни данни в България Aygo X ще струва между 32 и 36 хил. лева в зависимост от спецификите.
Предварителните поръчки вече са в ход, а първите бройки трябва да са при купувачите си през пролетта на 2022 г.