Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Новата Tesla чупи рекорди за скорост

И цената ѝ започва 130 000 долара Снимка: Tesla
И цената ѝ започва 130 000 долара

Във времето, в което Илон Мъск не прави планове как да изпрати хора на Луната и да завладее Марс, той се стреми да продава все по-добри електромобили. Някои от тях могат да са достъпни за джоба на обикновения човек, но други не чак толкова.

Във втората категория попада луксозната и дългоочаквана модификация Plaid на Tesla Model S, която най-накрая бе представена официално на събитие във фабриката на компанията във Фримонт, Флорида.

Като цяло нямаше особени изненади покрай Plaid, като Мъск подчерта новият дизайн на батерията, подобрената термопомпа, както и новият радиатор, който е два пъти по-голям в сравнение с този в другите модели.

Всъщност изпълнителният директор на Tesla сам докара на сцената един лъскав черен Plaid, след като преди това бе представен от дизайнера на Model S Франц фон Холцхаузен, който размахваше чук за "разбиване на рекорди".

"Изминаха 9 години, откакто доставихме първия Model S, първата кола, произведена тук във Фримонт. Това си е почти десетилетие и за цялото време мисля, че достигнахме едно съвсем друго ниво с Plaid", казва Мъск.

"Защо ни е да правим толкова бърз автомобил? Мисля, че това е особено важно за бъдещето на устойчивата енергия. Трябва просто да покажем, че електромобилите са най-добрите коли. Да е ясно, че те са най-бързите, най-безопасните и най-яките изобщо", допълни изпълнителният директор на Tesla.

Снимка: Tesla

А що се отнася до бързина, това е ключово при Plaid.

По думите на Мъск модификацията на Model S развива от 0 до 60 мили в час (96 км/ч.) за 1,99 секунди, което реално представлява абсолютен рекорд за серийно произвеждана кола. Тази мощност е осигурена на водачите от 1020 конски сили, даващи възможност за максимална скорост от 200 мили в час (320 км/ч). Според Мъск колата може да измине четвърт миля (400 м) за 9,23 секунди, което също е рекорд.

Батерията дава възможност за преминаване на 390 мили (627 км) с едно зареждане, а от своя страна подобрената система позволява преминаване на 197 мили (317) след само 15 минути зареждане.

По време на презентацията си Мъск отдели доста време за описание на качествата на новите ротори на мотора, които достигат до 20 000 оборота в минута и са единствени по рода си в електрически коли досега. Крайната цел за него е произвеждане на автомобил "по-бърз от всяко Porsche и по-безопасен от всяко Volvo".

Plaid има и подобрена термопомпа, показваща 30% по-добри показатели при студено време и изисква 50% по-малко енергия за захранване.

По отношение на интериора автомобилът представя подобрения, някои от които вече бяха известни, включително волан с формата на щурвал на самолет. Именно той предизвика някои критики от страна на Националната агенция за безопасност на движението на САЩ, тъй като не отговаря на стандартите за безопасност в страната.

Снимка: Tesla

Причината е, че при нормално използване се налага стандартният волан да бъде въртян с прихващане, което обаче е невъзможно в Plaid и ще създаде проблеми при паркиране и завиване с голям радиус. Според шефа на Tesla обаче само за няколко дни водачът ще забрави за стария волан и бързо ще свикне с новия.

Друг евентуален проблем е липсата на лостчета на чистачките и мигачите, като при новия щурвал тези функции се управляват с бутони. Същото се отнася и за селектора на скоростната кутия. За неговото отсъствие Мъск обяснява, че електрониката на автомобила е толкова напреднала, че сама преценява обстановката на пътя и сменя скоростите.

Това става чрез автопилота на колата, който заучава поведението на водача и се адаптира към него.

"Ще влагате все по-малко усилия в шофирането, докато автомобила просто не започне да чете мислите ви", твърди Мъск.

Plaid също така ще има 17-инчов хоризонтален тъчскрийн, както и още един, предназначен за пътниците на задната седалка. И двата са свързани с достатъчно мощен процесор, който може да поддържа ААА видео игри на 60 фрейма в секунда.

За Мъск Plaid е просто толкова добра, че няма даже да има нужда от предвидения още по-луксозен вариант Plaid Plus. Така в началото на седмицата той официално прекрати този проект, който щеше да осигури на водачите 1100 конски сили и обхват от 520 мили (836 км) с напълно заредена батерия

Всичко това обаче идва на съвсем не ниска цена. В деня преди представянето цената на Plaid бе вдигната с 10 000 долара и в момента всеки, който иска да си я поръча, ще трябва да плати 130 000 долара за базовия модел.

Най-четените